Saturday, May 18, 2013

Apa yang saya dapat banggakan dengan ayah saya seorang ahli Umno tegar ?

Selepas PRU13 parti yang menang mulai membalas, mencantas dan mengugut rakyat. Reaksi ugutan dan ancaman awal adalah melalui lontaran ucapan Menteri Dalam Negeri yang baru. Beliau nampak nya mahu mempamerkan ketegasan dalam tindakan nya dan kini menegaskan hukuman bakal diterima kepada mereka yang enggan akur atau menerima keputusan rakyat pada PRU13 yang lepas. Jika masih lagi enggan menerima keputusan yang sudah rakyat buat tempoh hari.

Bermula dengan meminta mana-mana pihak tau individu yang tidak berpuashati supaya  nyahkan diri mereka yang tidak bersetuju dengan apa yang ada dalam negara ini, dengan meminta supaya rakyat seramai 56 % itu supaya berpindah ke luar negara. Kerana negara ini adalah milik 44.4 % yang mengundi UMnoBn tempoh hari. Jika begitulah maksudnya seperti apa yang beliau ungkapkan.

Walhal, kemerdekaan negara ini dan nikmati yang dikecapi oleh Umno selama hampir 60 tahun adalah sumbangan sama daripada para pejuang datuk nenek dan ibubapa kami yang setia dari dulu kini dan selamanya. 

Apakah kami anak-anak cucu pasca merdeka selepas penjajahan dan era UmnoBn tiada hak dalam negara ini. Adakah hak kekal kami adalah akur dan setia untuk selama-lamanya dengan Umno Bn. Walaupun tatakelola negara bawah UmnoBn yang lama itu negara menghampiri kemuflisan, mahu terus dipertahankankan ? 

Sebenarnya , mereka yang mengundi 56 % kepada pembangkang itu adalah antaranya adalah anak-anak ibubapanya Umno tegar. Penulis sendiri arwah ayah adalah seorang ahli Umno tegar sampai akhir hayat nya masih kekal bersama Umno. Apa sumbangan Umno kepadanya ? Pingat jauh sekali , tanah , haram tiada sekangkang kera pun ? Apa yang anak-anak ayah saya dapat banggakan dengan ayah saya yang kuat menyokong Umno ?



No comments: