Wednesday, April 17, 2013

Bagaimanakah atau dapatkah kita cairkan hati wanita-wanita ini di Pekan?

Bagaimanakah mahu mencairkan hati wanita Umno Pekan ? Kelmarin penulis berkesempatan ke Pekan kerana tujuan lain iaitu menghantar anak dan kawan anak ke Pekan. 

Selepas menghantar anak ke destinasi, penulis singgah di Masjid Daerah Pekan yang tersergam indah, masjid yang baru disiapkan, cantik dan menarik letakkany di tepi muara LCS.

Apa yang menarik perhatian penulis dan isteri adalah, tentang panaroma setiba kami di situ. Memandangkan keadaan sekeliling nampak macam 'baru sahaja tamat majlis besar' di perkarangan masjid berkenaan. 

Penulis perhatikan ramai wanita-wanita pertengahan umur macam aktivis parti najib. Mereka ini bergegas macam sibuk ke hulu hilir. entahlah mungkin mereka dah solat atau jamakkan solat mereka. Tetapi setiba penulis di sana, waktu asar baru sahaja melabuhkan , rata-rata tidak langsung mempedulikan kenderaan penulis yang masuk. nampaknya jika mereka langgar kenderaan penulis sambil berjalan pun tak ada masalah.

Kesimpulannya sememangnya wanita-wanita parti Najib ini amat berbangga dengannya. Jika dilihat secara rambang tidak ada siapa yang 'boleh mencairkan' hati nurani serta perjuangan mereka.

Maknanya kedudukan najib di parlimen Pekan masih selamat, benarlah ramalan bahawa Najib bakal menjadi ketua pembangkang pada sesi parlimen akan datang ? Nantikan ..

No comments: