Sunday, February 24, 2013

Jahatkah Kerajaan PR Selangor ?

Marahnya kerajaan dengan tindakan kerajaan Selnagor. Ini kerana gara-gara PBT gagal menyekat projek pemasangan kamera AES oleh kerajaan persekutuan dalam kawasan PBT berkenaan. Keputusan mahkamah membatalkan tindakan PBT berkenaan batalkan kamera AES bukan bawah bidangkuasanya.

Rakyat keliru dan dikeliru bahawa kerajaan negeri Selangor bertindak jahat kerana menyekat projek. Penjelasan media UmnoBn menyerang habis-habisan, dan penjelasan oleh MB Selangor tidak disertakan sama.

Bagi mereka (UmnoBn) kebenaran atas tindakan bukanlah keutamaan mereka.Yang penting kerajaan PR Selangor mesti dinampakkan salah dan dibiarkan rakyat menyalahkan 




MB Selangor Pertahan Keputusan Beku Projek Persekutuan

SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mempertahankan keputusan kerajaan negeri menggantung projek kerajaan Persekutuan di negeri itu.
Menurut Abdul Khalid, keputusan berkenaan dibuat bagi mengetahui mengenai kuasa yang ada oleh kerajaan negeri berhubung projek kerajaan Persekutuan di Selangor.
Keputusan berkenaan dibuat sebagai tindak balas terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang memutuskan Majlis Perbandaran Sepang tidak mempunyai kuasa untuk mengeluarkan notis mengarahkan syarikat penyelenggara kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) meruntuhkan tiang dan menutup kamera AES di dua lebuh raya dalam Selangor.
"Kita bukan menghalang projek pembangunan, tetapi kita mahu tahu secara jelas apa kuasa yang negeri ada mengikut Perlembagaan.
"Tujuan tindakan ini adalah untuk mengkaji apa kuasa kerajaan negeri terhadap projek-projek Persekutuan," katanya menerusi akaun twitter.


No comments: