Thursday, October 04, 2012

Kabinet Bayangan: Biasa tidak ada yang mahu dipelikkan

Apa salahnya, jika betul. Semua orang merancang dalam melakukan kerjabuat mereka. Jika tiba masa PR memerintah, apa salah dengan kabinet bayang atau bayangan mereka. Itu adalah lumrah bagi mana-mana parti politik.


Kumpulan parti lawan tentulah kurang senang, kerana ini dan itu. Tetapi mereka yang kurang senang itupun juga merancang utuk kekal lagi. Dan mereka nampak merancang juga supaya terus kekal lagi.



Apa yang tidak kenanya. Sepatutnya rakyat tidak perlu risau. Yang sepatutnya rakyat risau adalah soal ekonomi, keselamatan, pendidikan, kemudahan awam yang sampai kini tidak ditepati janji yang hanya ditunai cuma separuh tidak sepenuhnya untuk dijayakan.

Jangan alih perhatian daripada perkara yang sebenar. Cita-cita pelajar adalah untuk berjaya dan cemerlang, manakala cita-cita ayah adalah mencari sebanyak duit untuk bahagiakan keperluan keluarganya sepenuhnya.

Jadi bagi parti politik cita-citanya adalah untuk memerintah dan berkuasa ke atas negara ini. Manakala cita-cita UBN kekal lama dan pertahankan kuasa memerintah selagi ada langit bulan dan bintang. Ini adalah normal.

Yang oenting, apa yang mahu didedahkan atau pendedahan hari ini adalah bukan pekara yang palik atau sesuatu yang pelik. Itu adalah tindakan normal.


Blog dedah Kabinet bayangan




KUALA LUMPUR 3 Okt. - Sebuah blog hari ini menyiarkan senarai Kabinet bayangan pakatan pembangkang, jika mereka berjaya menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.
Sambil menyatakan bahan itu diperoleh melalui sumber dalaman Parti Keadilan Rakyat (PKR), pengendali blog papagomo.com mendakwa, senarai Kabinet bayangan itu dikeluarkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Tiga, Shuhaimi Shafiei.
Dalam senarai yang mempunyai 31 nama itu, PKR diberi 13 jawatan menteri, Pas (10) dan DAP (8) manakala satu diperuntukkan kepada pemimpin dari Sabah dan Sarawak.
Bagaimanapun nama tiga pemimpin iaitu Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu tidak disenaraikan.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20121004/po_01/Blog-dedah-Kabinet-bayangan#ixzz28ImmZre8
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: