Friday, September 14, 2012

Keselamatan Pembangkang Bukan tanggungjawab Kami - Hissamuddin Hussin

Hari iniMenteri Keselamatan Dalam negeri berkta tiada jaminan keselamatan pada program pembangkang. Entah esok lusa dia akan berkata lagi, tiada lagi jalan raya untuk pembangkang, tiada lagi sekolah untuk anak-anak pembangkang dan sebagainya

Itulah tahap mentaliti minda kelas pertama sepupu PM 1 Malaysia. Kita bersetuju sangat dengan al Sultan Johor tubuhkan pasukan khas keselamatan sendiri, kerana layanan kerajaan yg tidak dipernah dijajah tapi sambut ulanthaun kemerdekaan kali ke 55 semacam itu.

Semakin celaru dan kacau dunia negara kita. Kusut dan amat mengusutkan dengan bertimpa-timpa masalah demi masalah.

Kerajaan yang ada sudah nyanyuk dan sudah tidak boleh digantungkan harap atau meletakkan harapan langsung kini.

Entah lah nanti bila Najib atau sapa-sapa ke negeri yang diperintah pembangkang. Maka jawablah ketua menteri atau MB pembangkang yang datang itu tak payahlah diraikan sebab dia bukanlah tanggungjawab kami sebab menteri UBN sahaja.

Esok kita dapat agakkan ramailah yang bakal menyaman menteri Dalam negeri lah pulak. lagikan manifesto pun boleh saman, masa kan soal keselamatan tak boleh kot.

Selepas ini negeri-negeri PR akan tubuh dan wujud lah pula pasukan keselamatan sendiri, pasukan kesihatan sendiri , dan semuanya sendiri. kerana bukan tanggungjawab kami tu lah....

Pendekata dunia Malaya semakin kacau, bukannya dikacau oleh harimau Malaya yang kalah tu... tapi...


4 comments:

uLaTbUKu.cOm said...

NI MENTERI TAHAP GABAN NI.....KALAU IKUT DIA PUNYA LOJIK LA, TAK PAYAH LA KUTIP CUKAI DARI PEMBANGKANG. MENTERI PALING BODOH DALAM DUNIA YANG DIPILIH OLEH UMNO.

uLaTbUKu.cOm said...

NI MENTERI TAHAP GABAN NI.....KALAU IKUT DIA PUNYA LOJIK LA, TAK PAYAH LA KUTIP CUKAI DARI PEMBANGKANG. MENTERI PALING BODOH DALAM DUNIA YANG DIPILIH OLEH UMNO.

Sabina45 said...

Nak tanya Menteri nie kalau keselamatan dipehak pembangakang bukan dibawah tanggungjawab dia bolehkah dia bagi permit pada pembangkang untuk tubuhkan pasukan keselamatan sendiri supaya tidak menyusahkan PDRM dan tak payah la lagi dok pi buat laporan kat balai untuk buat siasatan, selama ini pun semua laporan yang dibuat oleh pehak pembangkang polis akan tunggu arahan dai menteri baru akan dibuat siasatan, bila pembangkang dah ada pasukan keselamatan sendiri depa boleh buat siasatan dan tertus saja kemuka kepada pehak pendakwa, apa akan jadi lepas itu hakimlah pula akan menentukan dengan dibantu oleh peguam-peguam untuk menentukan keadilan undang-undang malaysia yang dwi standard ni.

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO said...

.

(( Take Note )) Anda Tentukan - Rakyat Terengganu Atau Rakyat Selangor Rakyat Terbodoh?..


Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang selesai. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul..

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR.... Yakin dan percayalah, anda tak rugi apa2 jika bg peluang kpd PR malah untung..