Friday, May 25, 2012

Umno hanya hidup atas MELAYU dan perjuangan Melayu sahaja

Modal besar uMno untuk terus kekal berkuasa adalah bertahan bercakap menghasut dan memainkan soal Melayu SAHAJA. Benarlah seperti yang diperjelaskan Dato Husam dalam satu sesi taklimat baru-baru ini bahawa umno akan berusaha keras meletakkan persepsi Umno itu segala-gala bagi Melayu dan Melayu itu segala-gala bagi Umno. Terutama bercakap tentang keterancaman Melayu di negara ini. Umno cuba membuktikan segala usaha yang dibuat dulu kini dan akan datang semata-mata unttuk Melayu. Semua bagi memenangi hati para pengundi Melayu.


Dengan kata lain Umno akhirnya mahu rakyat menerima bahawa Umnolah sahaja yang dapat atau sebagai benteng terakhir harapan dan masa depan bagi orang Melayu


Dalam masyarakat negara yang majoriti mewakil 50 ke 60 peratus adalah orang Melayu sebgai penduduk negara yang utama . Umno mahu hujahan ini akan termakan dakyah menjadi pegangan

Pemimpin Umno akan bercakap apa -apa sahaja yang macaam nampak akan menjejaskan melayu dan orang Melayu.

Dari sudut sejarah umno telah memindakan penduduk negara ini sebagai sebuah negara Melayu.satu-satunya negara Melayu didunia. Jika negara bangsa Arab tentulah banyak tiada negara di benua arab akan mendakwa mereka adalah negara Arab. Senjata inilah yang Umno pertahankan.

Sebaliknya pejuang agama tidak melihat bangsa itu didahulukan. Sebaliknya pejuang agama mengutamakan pencapaian agama dan keagamaan mereka lah perlu didahulukan. Apatah lagi bagi penganut agama islam.

Media dan pemimpin Umno amat kalut jika kuasa negara jatuh ke tangan bukan Melayu. Kehilangan kuasa dan kekuasaan Melayu menjadikan mereka gila, tambahan pula bilamana Perdana Menteri itu sendiri bukan di kalangan orang Melayu.

Biarpun PM berbangsa Melayu itu, rendah moral , tiada integriti, negara bakal muflis bawah nya tidak apa teori Melayu mahu dikekalkan.




PAS Perlu Nyata Pendirian Isu PM Bukan Melayu

BAGAN DATOH: PAS perlu menyatakan pendiriannya berhubung isu pelantikan individu bukan Melayu sebagai Perdana Menteri, kata Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata parti itu tidak boleh berdolak-dalik dalam isu berkenaan seperti yang berlaku dalam isu muzakarah.
"Adakah apa yang dilontarkan oleh Karpal Singh secara rasmi menjadi pendirian kepada PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR)," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KAR1SMA) Parlimen Bagan Datoh di sini, Jumaat.
Anggota Parlimen Bagan Datoh itu diminta mengulas laporan sebuah akhbar semalam, yang memetik Pengerusi DAP Karpal Singh sebagai berkata selagi hidup, beliau akan terus berjuang memastikan individu bukan Melayu menjadi Perdana Menteri.
Ahmad Zahid berkata walaupun Perlembagaan Persekutuan tidak menyebut soal bangsa dalam menentukan jawatan Perdana Menteri tetapi secara konvensyen, perkara itu telah dipersetujui bahawa jawatan tersebut dipegang oleh orang Melayu.
"Kita meminta rakyat membuat penilaian terhadap pendirian dan sikap PAS dalam isu ini," katanya. -BERNAMA







No comments: