Sunday, May 06, 2012

PM: Dia tidak tahu apa yang dia tidak tahu

Adalah payah dan susah bilamana kita anggap diri kita bersih. Begitulah tanggapan Najib pada dirinya dan kerajaan yang dijaganya adalah bersih.Walaupun rakyat telah menjalankan dan mengusahakan supaya kerajaan yang ada hendaklah di berihkan melalui beberapa singal akan pembersihan agar kerajaan yang ada hendklah dibersihkan.

Malangnya PM kita boleh kita kogerikan dalam kumpulan perumpamaan ini. Adalah baik diri seseorang itu 'Dia tahu apa yang dia tidak tahu, kemudian sedikit baik dia tahu apa yang dia tahu, dan adalah malang dirinya tidak tahu apa yang dia dia tidak tahu. 

Maka Najib berada dalam katogeri dia tidak tahu apa yang dia tidak tahu. Itulah sebab dia marah sangat dengan Himpunan BERSIH 3.0 bahawa selepas 2 hari semasa pelancaran RTC di Gua musang , dia menempelek kumpulan rakyat yang mahu menggulingkannya.

Dia boleh pula mengulingkan kerajaan sah pilihan rakyat Perak dengan 'menyuruh 3 Adun melompat'. Ini adalah perbuatan khianat yang dia buat, jadi perbuatannya sebagai seorang PM yang bertanggungjawab disisip dengan akhlak dan sudut agama adalah terlalu yang amat-amat menyalahi moral etika di dunia politik dan dunia amalan politik yang baik.

Ini kerana dia yakini dirinya bahawa dia bersih, tetapi rakyat melihat dia tidak bersih dan kerajaan yang diterajui amat tidak bersih. Maka dia masih lagi menjadi PM dan dirinya yang dia sendiri tidak tahu apa yang dia tidak tahu.

Kalau dia tahu apa yang rakyat mahu, maka dia akan tahu apa yang rakyat mahu. Maka kan dia tidaklah bercakap seumpama itu. 

Maka jadilah Pm yang dia tidak berapa tahu, kemudian degil pulak tu dengan tidak mahu belajar dan mengambil pelajaran atasnya





1 comment:

UMNO PARTI PENJARA said...

Kekejaman Polis - Generasi Muda Perlu Memberi Pengajaran Setimpal Kepada Pemimpin BN dan UMNO. ( Lihat sendiri BUKTI, perjuangan PUTERI dan PEMUDA UMNO tidak lagi berguna untuk generasi baru )
1~BUKTI 1
2~BUKTI 2
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4 * (NEW)
5~BUKTI 5 * (NEW)
6~BUKTI 6 * (HOT)

Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~http://www.youtube.com/watch?v=HcQD_NfslkA&feature=related



Sumpah Aku Akan Lingkupkan Putrajaya Jika Generasi Muda Terengganu Tidak Jadi Perdana Menteri Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155