Friday, March 30, 2012

PR TAK BOLEH SYOK SANGAT NIH

Mantan MB Selangor berbunyi, sebab dia adalah orang politik maka yang dibunyikan itupun juga soal politik juga. Bunyinya kali ini sekadar mengingatkan Umno khasnya pimpinan atasan supaya berhati-hati dengan gugutan rakyat di 5 negeri yang beliau senarai pendekknya yang sukar buat Umno pertahankan.

Alasan PP, Selangor N9, Perak , Wilayah kerana negeri ini pengundi Melayu dan bukan Melayu seimbang. Hujah beliau PR bukannya baik sangat dan tidaklah hebat. Dari persepsi beliau pimpinan PR sama sahaja 2x5 dengan pimpinan Umno.

Beliau juga menjangkakan para pengundi Melayu luar bandar tetap akan menyokong Umno. alasan sokongan tiada, tetapi beliau berpersepsi orang undi Melayu tidak dapat diganggu gugat oleh pembangkang.

Suara Khir nampak ikhlas, macam signal sesuatu sahaja. Tak kanlah Najib tidak faham.Beliau seorang yang sanggup dikorban dan terkorban kerana Umno.

Bagi pimpinan PR mereka kena pertingkatkan khdimat, komitmen dan tanggungjawab berlipat kali ganda. Sebab rakyat masih berperpesi dua parti politik ini sama sahaj lebih kurang dalam segala-gala.

Cuma contoh hanya dapat diteladani oleh PP itupun ada masih ada calarnya +
















No comments: