Monday, December 26, 2011

Belia 70 peratus sokong dan senang dengan tindakan Bn telah dimandulkan ?

Penipuan cara halus dara beran cara halus penipuan adalah memaparkan apa yang tidak benar secara berulang kali.' 

Mengapa dan kenapa sudah 3 kali media melaporkan 70 , 80 % para belia atau golongan muda menghargai usaha kerajaan Bn dan Umno.

Jika dibandingkan golongan mudabelia negara-negara Arab adalah sebaliknya. Belia negara-negara Arab hidup tertindas dan ditekan puluhan tahun.

Negara kita belia hanya sedikit ditekan, tetapi cara halus. Cuma Adam Adli dan SMM sahaja masa ini bertindak menampakkan mereka tidak mahu ditekas dan ditindas.

Dengan pelbagai sekatan melalui pelbagai akta, para belia kita gagal mendapat akses maklumat dengan cepat dan membongkar selimut pemikiran belia yang dihanyutkan. Dengan beliau tidak dicampurtangankan dalam urusan pemerintahan.

Golongan belia dan rakyat berjaya dimandulkan selama 50 tahun.


70 peratus belia hargai usaha kerajaan Barisan Nasional


MAJORITI belia kini berasa lebih dekat dengan kerajaan berikutan langkah yang dilaksanakan oleh Perdana Menteri. - Gambar hiasan.


KUALA LUMPUR - Dapatan awal satu kajian menunjukkan 70 peratus responden yang terdiri daripada golongan belia kini berasa lebih dekat dengan kerajaan berikutan langkah yang dilaksanakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (gambar) dalam mendekati golongan itu.
Tinjauan terhadap belia melalui kajian yang dijalankan sejak 2010 menunjukkan mereka menyambut baik penggunaan media sosial interaktif oleh Najib yang membolehkan golongan itu menghubungi Perdana Menteri secara langsung untuk memberi pendapat, idea dan juga kritikan mengenai pelbagai isu.
"Hasil kajian saya mendapati 70 peratus belia menyokong kerajaan kerana mereka seronok dan suka dengan pendekatan yang dilakukan kerajaan menerusi program yang dirangka.
"Ini adalah kuncinya untuk kerajaan mendekatkan diri dengan belia," kata pensyarah Sains politik di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun, Che Hamdan Mohamed Razali di sini semalam.

No comments: