Saturday, September 17, 2011

Dapatkah Roh 1Malaysia Masuk ke Dalam Jiwa Anak Muda

Inikah hadiah Hari Malaysia, himpunan para remaja 100 orang lelaki perempuan berampur gaul mengadakan pesta liar atau berpesta kan dadah dan seks bebas.

Semuanya bagi memenuhi tuntutan jiwa remaja dan kemudaan mereka. Dunia ibarat syurga kepada mereka ?

Semua ini adalah salah siapa ? lebih malang dilaporkan ia berlaku dan dilakukan oleh para siswa siswi yang rata-rata berpelajaran dan terpelajar.

Kini, masyarakat kita sudah menuju ke arah kehancuran. Anak-anak muda diuji dan teruji dengan seks bebas.

Sedikit masa dulu, bilamana tsunami melanda negara jiran Acheh dan terbaru timur Jepun.

Puncanya, adalah kerana terlalu banyak unsur-unsur aktiviti skes bebas di Jepun.

Justeru, kita masih merasakan 'hal' ini terlalu jauh dengan kita. Dan kita lebih rasa masih terselamat lagi.

Kebimbangan bala ALlah tidak akan menunggu lama. Ini adalah satu pembongkaran yang cukup menyedihkan. Peristiwa berlaku selepas bulan mulia Ramadhan, di waktu kita sama-sama merayakan Syawal. Iaitu bulan kemenangan kita melawan nafsu, mengekang nafsu.

Mungkin pihak berkuasa akan mendakwa ini hanya 'kes terpencil'. Bagi kita kes ini lebih bahaya daripada kes serbuan JAIS ke gereja di Damansara tempoh hari.

Mana NGO yang terkehadapan, buat desakan laporan polis dan minta masyarakat semua 'buka mata'. Jangan tidur dengan kes-kes seumpama ini.

Jangan kalut dan kecoh dengan merdeka atau negara kita hanya dinaungi penjajah. Negara kita siapa pejuang, siapa pengkhianat. Dn jangan terlalu sibuk berseminar, berforum, berwacana. Masyarakat hancur, generasi muda punah ranah.

No comments: