Sunday, May 29, 2011

Umno: Agenda politik terkini adalah fitnah dan bohong

KERDAU: Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Dato Seri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa fitnah dan pembohongan adalah agenda naif politik Umno. Ini adalah hala cara politik baru Malaysia. Ia dibuat bagi mengekalkan status quo Umno.

Menurutnya, beliau adalah orang yang mengetahui segala-galanya apa yang berlaku dalam Umno dan siapakah mereka yang berada dalam Umno kerana ia adalah rakan-rakannya dahulu, semasa dalam Umno.

Mereka jangan hendak jadi hero bercakap soal akhlak dan moral, khasnya ditujukan kepada beliau. Saya tahu dan kenal syeikh peliwat, peraba , perogol, pelari harta rakyat dan sebagainya. Dan saya kenal siapakah dia pengkhianat Melayu.

Dengan nada berseloroh, beliau menjelaskan bahawa ada pengalaman masuk Umno, bukan macam Mohammad Sabu dia konsisten duduk dalam perjuangan PAS. Saya juga pernah memangku jawatan PM selama 2 bulan. Oleh itu, semua fail sampai kepada saya. Jadi saya baca macam-macam laporan.

"Dalam Umno, politik dan mainan politik ala Umno adalah terlalu jijik. Dan saya tidak tahan serta tidak sanggup bermain politik seperti mereka. Fitnah, pembohongan, penipuan, rasuah, ketirisan adalah agenda biasa dalam Umno.

Mereka berteriak wang hasil mahsul negara , subsidi tidak dapat dikekalkan. Itu adalah pembohong belaka. Hasil negara kita cukup banyak, jika diurus dengan baik dan jujur.

Oleh sebab itulah, agenda fitnah dan pembohongan adalah menjadi warna warni politik utama kerajaan Malaysia kini. Mereka serang saya dan fitnah saya dengan isu liwat, isu video seks. Tidak cukup dengan itu, mereka labelkan saya sebagai agen amerika, agenda Yahudi, agen Al Qaeda yang terakhir", jelas beliau.

Umno juga turut memfitnah dan membuat pembohongan dengan mengatakan PAS diperalatkan oleh DAP. Ini adalah sebagai agenda murahan mereka. Sebab kalau ikut tindakan MCA lebih teruk apa yang dia tidak kata kepada Umno Melayu. Tetapi DAP belum buat lagi, dia dah kata diperalatkan.

Fitnah dan pembohongan negara ini mahu dijadikan negara Kristian.Fitnah dan pembohongan bagi memperkuatkan angkatan tentera laut Malaysia , engin kapal selam dilarikan oleh seorang sarjan udara.Fitnah dan pembohongan Beng Hock yang dikatakan seleweng duit peruntukan lebih kurang RM2,000. Segera disiasat oleh SPRM. Akhirnya belaiu mati kerana terjun bangunan sendiri daripada tingkat 3 bagunan SPRM. Tetapi Razak Baginda yang dapat komisen RM500 juta duit beli kapal selam tidak disiasat pun. Ini double standard, kenapa dan mengapa jadi begitu?

Pendekata fitnah dan pembohongan pembunuhan diri sendiri sudah jadi agenda 1Malaysia sendiri Beng Hock, Kugan dan Ahmad Sarbini. Walhal tambah beliau, Ahmad Sarbini tinggal di kondo tingkat 7, beliau seorang imam, adakah muanasabah membunuh diri sendiri

Seterusnya, fitnah dan pembohongan cara keterlaluan, pertuduhan liwat, mengaibkan dirinya, ugut anak dan cucu serta ganggu keluarga kerana mereka takut.


Beliau menegaskan demikian, semasa berucap dihadapan lebih 10,000 orang yang hadir memenuhi Kompleks PAS ahang di Kerdau, semalam. Turut hadir Dato Tuan Ibrahim Tuan Man Naib Presiden PAS, Tn Hj Mohammad Sabu . Sdr Mazlan Aliman, Dato Fauzi Rahman, En Bala Subramanian Ketua DHPP Pahang dan Cik Siti Aishah Ketua SriKandi PKR.

No comments: