Monday, May 09, 2011

DAPATKAN CD WACANA YB KHALID SAMAD DI WACANA MASA DEPAN MELAYU MENJELANG PRU 13

Apabila Dr Asraff Wajdi Dasuki menyatakan Islam lebih tinggi daripada parti-parti politik dan tidak mahu berpolitik. Beliau bersikap akan 'menegur' siapa sahaja kerana dia adalah ahli perkasa. Umno salah tengur Umno dan PAS salah tegur PAS. Demo adalah jalan yang Dr Asraff pilih. Ini adalah kaedah Perkasa.

Maka parti-parti politik hanya peralatkan Islam dan politikkan Islam. Beliau tidak peralatkan Perkasa kerana beliau ahli Perkasa, Perkasa bukan parti politik , tetapi Perkasa 'membicarakan' hal-hal politik.

Kerja Perkasa adalah jaga Melayu, maka jika Melayu terkena parti, maka beliau akan bertindak macam ahli politiklah.

Orang rujukan Dr Asraff adalah Berahim Ali.

Kedua, beliau pertahankan Islam Umno, tetapi dia bukan ahli politik, tetapi menyokong politik Umno. kerana Umno sama-sama Islam, tetapi menyerang islam PAS. Ini lagi satu kepyahan yang kita kena faham.

Beliau minta buktikan kenapa dalam Buku Jingga tidak tertulis PAS nak laksana Hudud. Selepas di serang bertalu-talu oleh audion di KB. Beliau menjawab macam Ghafar Baba jawab persis Timb Presiden Umno zaman dr M. Hudud hanya beberapa persent daripada Islam. Bukan islam keseluruhannya.

Cakap Dr M, yang perlekehkan Hudud dan islam. Beliau minta buktikan, dan bukan kenyataan rasmi Umno. Kerana orang yang bercakap itu adalah individu dalam Umno yang jahil. wal hal yang jahil dan tok jahil itu adalah Presiden umno waktu itu, beliau mewakili dirinya bercakap sebagai orang tua Umno, bukan kenyataan rasmi Umno. pada hal dr M waktu itu Presiden umno.

Inilah bebarapa paparan, caca marba fikiran ulama muda Umno. Berilmu tetapi tidak boleh ditumpang keilmuaanya.

Paling best Aziz Desa yang mengaku dia adalah pengasas Pondok Lanai Baling. studentnya 90% dakwanya adalah ahli-ahli PAS. Beliau jem terpengakpa dengan 'boo' penyokong Pakatan Rakyat. Hujahnya, jika dia tahu penyokong PAS nak boo dia, dia akan bawa atau punggah orang Umno 5 lori ke majlis wacana ilmiah di Balai islam Lundang itu.

inilah cebisan paparan situasi wacana. ' MASA DEPAN MELAYU MENJELANG PRU13. TERANCAM ATAU TIDAK ?


No comments: