Thursday, April 07, 2011

Mati pegawai kastam : Siasat SPRM lah cara telus

Kematian mengejut cara luar biasa seorang pegawai kastam di MACC tempat lokasi duduknya pejabat SPRM mencetuskan kontroversi baru. Ini kerana di Plaza Massala ini juga mendiang Teoh Beng Hock didapati 'menerjunkan diri' selepas disoalsiasat oleh para pegawai SPRM.

Jika satu ketika dahulu, kematian seumpama ini hanya boleh didengari cuma di negara-negara Barat ataupun melalui pembikinan filem-filem Hollywood tetapi di Malaysia 'ada mari' kes seumpama ini.

Gambaran dan persepsi kita amat banyak, pertama kini Malaysia Boleh bukan lagi Malaysia seperti dulu-dulu. Malaysia Lama dan Malaysia baru adalah Malaysia alaf baru. Peniruan perlakuan tindak ikut mestilah berdiri setanding duduknya sama tinggi dengan negara-negara Barat.

Kita merasakan inkues sama juga akan dibuat kepada gemulah pegawai Kastam ini. Hasilnya pergi balik dan balik pergi macam Teoh Beng Hock , yang akhir dicas terjun dan membunuh diri. Jalan mudah dan ringkasnya semua pihak kena lakukan perubahan segera pada PRU 13 yang akan datang.

jika tidak jawapan, skrip dan lakonan macam 'cerita lama tu lah.



No comments: