Monday, February 21, 2011

Anwar memberi suntikan semangat kepada PKR Kerdau

KERDAU: Ribuan manusia membanjiri Dataran Kompleks PAS Pahang di Kerdau Pahang. Kehadiran Anwar adalah dalam siri penjelajahan dan penjelasan berhubung beberapa isu yang membelenggu dirinya dan PKR amnya.

Himpunan semalam di Kerdau, Pahang, seolah-olah macam siri petanda awal kempen PRK Kerdau. Bagi Pakatan Rakyat pematuhan dan disiplin terhadap perundangan negara amat tinggi, walaupun kita tahu Umno Bn wewenang memperalatakan semua jkenteranya terutama jentera kerajaan yang sekarang bertungkus lumus bagi memastikan Kerdau kekal milik Umno Bn.

Biarlah Umno leka dengan kemunifaikan dan keselesaan bagi mengekalkan stystuas quo sebagai parti pemerintah, kerana saatnya akan tiba apa yang berlaku di bumi Mesir akan berulang di mana-mana sahaja.

Bagi kita Dun Kerdau adalah petanda akhir bagaimana Umno mahu kekalkan kuasanya. Masyarakat setempat sudah pun dapat merasai pada 2005 dahulu iaitru PRK Sanggang yang antaranya memaparkan kebohongan Umno sebagai parti mendahulukan rakyatnya dalam segala hal.

Jawapannya nantikan pada 6 Mac 2011. Bumi yang bersemangat dengan semangat Tok Gajah. Bumi dan tempat asas penubuhan PAS negeri Pahang.

Apa pun Kerdau amat menarik dalam segala hal ?


No comments: