Monday, December 13, 2010

Umno Songsang & Songsangan Umno: Islam Adalah Untuk Semua

Jelas pemimpin Umno dangkal dan cetek ilmu. Selepas melabelkan sesiapa sahaja yang menegur FELDA dengan menyatakan FELDA akan bangkrap sebagai pengkhianat. Kini pemimpin Umno menyerang PAS pula kerana PAS tidak mahu lagi menyebut tentang penubuhan negara Islam sebagai agenda mulut dan sebutan pimpinan PAS. Isunya kerana PAS takut dan PAS sudah menyimpang jauh daripada simpang perjuangan asalnya.

Ini jelas bahawa mereka menganggap tertegak negara islam dengan pengamalan nilai-nilai keislaman hanya tanggungjawab PAS sahaja. Sebabnya mereka berfahaman dan yakin dengan pemahaman mereka bahawa negara Islam versi PAS adalah Islam yang lain, bukan Islam yang satu. Ini mudah difahami kerana pemikiran dalam sanubari pemimpin Umno dan konconya penuh dengan karat-karat sekularisme hasil didikan dan asuhan penjajahan Barat yang terkesan sehingga kini. Walaupun penjajah sudah beredar ratusan tahun, namun pemikiran sempit dan tidak merdeka ini berakar umbi dalam fikiran mereka.

Oleh itu serangan demi serangan bagi menggagalkan usaha-usaha PAS mendaulatkan Islam dengan apa cara sekalipun akan mereka gagalkan. Inilah bahaya sifak munafik rakan sebangsa dan seagama.

Kita bimbang dengan serangan mereka itu akan mengelincirkan akidah serta pegangan mereka, kerana dengan sedikit was-was serta tidak yakin dengan penubuhan negara Islam , maka Islam saudara Umno akan terburai.

Kerana sikap kasih dan sayang saudara kita daripada Umno adalah tanggungjawab kita untuk menyelamatkan mereka. Islam adalah sebagai penyelamat, PAS jangan diingatkan semata-mata sebagai parti politik, tetapi adalah parti dakwah kepada semua. Justeru islam itu untuk semua.

No comments: