Sunday, December 19, 2010

Umno semakin cemas dan lemas

Umno dan Bn memang takut kalah. Kekalahan mereka bererti semua kesenangan dan nikmati hidup yang diperoleho akan berakhir. Dan juga kemungkinan semua harta kekayaan yang dikaut serta diperolehi secara tidak sah akan dirampas. Mereka akan mendapat malu keturunan mereka akan Melayu, sanak saudara yang dekat akan mulai menjauhi dan panas yang disangka sampai ke petang akan ada hujan ditengah hari nya.

Justeru itu, Umno walaupun dengan apa cara sekalipun akan dipertahankan. Kini ketakutan luarbiasa itu mula membakar emosi dan perasaan mereka. Tarikh pilihanraya atau percaturan pilihanraya perlu diambil kira dengan sebaik-baik. Semua jentera kerajaan mula dikemaskan, mana-mana ada 3M yang longgar selama hari ini diperkemaskan.

Kini kempen memenangkan hati rakyat dimulakan. Bermula dengan Juara Rakyat kini Umno masuk ke kampung-kampung yang menjadi aset sokongan ampuh dan sokongan tegar kepada mereka disantuni. Semua pimpinan Umno sederap bergerak. Nampak kehebatan dan gah Umno di mata rakyat. Media massa terutama Tv saban hari memaparkan berita kehebatan, kebersamaan pimpinan Umno. Semua yang dibuat oleh pimpinan Umno atasan baik hebat dan tiada salah belaka. Inilah dendangan utama kini.


Hantu kekalahan dan sukar terima kekalahan adalah antara kamus utama. Pimpinan atasan Umno Bn kini bersama pakar strategik bertungkus lumus merangka menyususn strategi jangka pendeka dan jangkapanjang. Pelan kekalahan Putrajaya sudah direncanakan untuk dipertahankan.

Situasi ini, diikrarkan oleh PM tempoh hari dengan nada serisu, bahawa Putrajaya AKAN DIPERTAHANKAN DENGAN APA CARA SEKALIPUN. Ini adalah satu kenyataan yang cukup bahaya dalam dunia demokrasi.



PRU 13 pada suku kedua 2011 atau tahun selepas itu?

19/12/2010 4:08pm

JOHOR BAHRU 19 Dis. – Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 diramal diadakan pada suku kedua tahun depan atau tahun selepas itu, menurut ramalan veteran UMNO, Datuk Shahrir Samad.

Ahli Parlimen Johor Bahru itu berkata, PRU tidak akan diadakan pada Mac tahun depan seperti yang dijangkakan oleh parti pembangkang.

Beliau berpendapat, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak masih mahu melihat lebih banyak hasil diperoleh daripada semua dasar yang diperkenalkan sejak menjawat jawatan pada 3 April tahun lepas.

"Jadi, pilihan raya tidak akan diadakan secepat mungkin, mungkin akan diadakan pada akhir 2011 atau selepas itu,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan program kesedaran kesihatan di Kampung Sulaiman Menteri di sini hari ini.

Shahrir berkata, pakatan pembangkang hendaklah menumpukan perhatian untuk memberikan khidmat kepada rakyat dan bukan terlalu tertumpu pada pilihan raya umum. – Bernama

No comments: