Tuesday, December 07, 2010

PRU13: Najib mula pancing rakyat ?

Ambang Maal Hijrah tersambut di malaysia dengan beberapa event yang besar. Najib gah berucap mempiagamkan 7 piagam Bn kelmarin sehari sebelum maal Hijrah. Khir Toyo anak Jawa mantan MB Selangor didakwa atas pertuduhan rasuah 2 lot tanah saja. Demo dan memo air oleh MB Selangor kelmarin untuk DYMM. Talent Corp.

Terhebat piagam Bn dan kes Khir Toyo mendominasi persada berita utama dan bualan masyarakat setempat dan senegara. Ironisnya, kenapa kerajaan baru mengambil tindakan terhadap Khir, kenapa Khir sahaja, bagaimana yang lain. Tanya dengan Ezam Kotak, sebab dia ada banyak kotak. Sila tanya Rais Budaya yang ada berpuluh-puluh fail yangmempunyai kes-kes berprofail tinggi.

Inilah bentuk kerajaan rakyat didahulukan, 1Malaysia. Bagi kita petanda jelas Najib dianalisiskan oleh penganalisa sudah pulih imejnya di mata rakyat, khasnya kawasan luar bandar.

Justeru saat ini adalah waktu dan tikanya yang amat sesuai bagi mengisytiharkan PRU13. Sementara kalangan gabungan rakan Pakatan hadapi kegawatan masing-masing dengan isu ketuanan Melayu dan isu TPM Cina.

Kedua kesungguhan Najib memerangi penyelewengan dan salah laku orang besar dan bekas orang besar diagendakan bagi mengabui mata rakyat, bahawa tindakan mendakwa Khir adalah satu bentuk kesungguhannya kepada rakyat. Oleh itu, rakyat mudah terpesona dan dipesonakan olehnya.

No comments: