Monday, November 29, 2010

Perkataan Melayu: Umno main dah !!!

Sebagaimana yang dijangkakan Umno yang Melayu akan bangkit mempertahankan Melayu dan apa-apa sahaja berkaitan dengan Melayu. Walaupun dari segi amalan Umno lah sebenarnya pengkhianat bangsa dan orang melayu. Buktinya terlalu banyak dan mudah mahu dibuktikan.

Hari ini Umno memperalatkan institusi kesultanan dan raja-raja Melayu bagi merangsang emosi dan minda masyarakat Melayu. dan memberi gambaran dan mengambarkan PKR adalah sebahagian pemimpin Melayu yang sangup mengadaikan apa sahaja termasuklah soal ketuanan Melayu yang selama ini dikendung dan didokongi oleh Umno sepenuh.

Dengan adanya isu ini, keberuntungan PKR adalah jelas, kontroversi yang dimainkan oleh PKR dapat mempopularkan parti ini dalam masyarakat. Ini adalah strategi, cuba tanya Zentrum dan Dr Hasbullah yang mana parti politik atau individu yang timbulkan kontroversi akan menjadi popular dan melonjak nama dan parti berkenaan.

Mengheret institusi raja-raja Melayu jelas adalah kerja Umno. Malah jika diukur merekalah pengkhianat raja Melayu yang terulung diabad ini.

Yang kita pelik dan hairan jerit pekik talibarut, dan tali marut juak-juak, balaci umno beria-ia mahu mempertahankan perkataan Melayu yang mahu dicabut oleh Melayu. Antaranya ada yang sanggup mati mempertahankan perkataan Melayu. Maka mati mereka esok nanti akan dipacak pusara mereka dengan pahlwan perkataan Melayu sahaja.

Isi dan pengisian terhadap orang Melayu mereka tidak pedulikan. maka jadilah Umno sekadar memperjuangkan kulit sahaja. Justeru, perjuangan kulit adalah perjuangan yang tiada roh. Maka maksudnya tiada isi, atau kosong sahaja. benda yang tiada isi adalah hampas, hampas adalah sesuatu yang langsung tidak berguna.




Sultan Selangor dukacita orang Melayu gadaikan perkataan Melayu

SHAH ALAM: Sultan Selangor hari ini melahirkan rasa dukacita dengan segelintir orang Melayu yang tidak memiliki rasa megah dan bangga sebagai orang Melayu sehingga sanggup menggadaikan perkataan Melayu itu sendiri untuk dikuburkan serta lenyap dari dunia ini.

Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah sejarah yang ditulis oleh orang Inggeris ada menyatakan mengenai 'Tanah Melayu' , 'Negeri Melayu Bersekutu' dan Raja Melayu sekali gus membuktikan penulis Barat ketika itu mengiktiraf adanya Melayu yang memulakan sejarah negara ini.

Sultan Selangor turut melahirkan rasa bangga dan sukacita dengan langkah kerajaan Malaysia yang akan menjadikan subjek Sejarah sebagai syarat wajib untuk dipelajari oleh rakyat di sekolah negara ini.

"Beta percaya dengan arahan ini ia akan membuka minda dan kefahaman dari pengetahuan berhubung peranan penting yang berlaku dalam sejarah tanah air untuk tidak timbulnya syak wasangka dan persoalan yang mencurigakan hingga timbul salah faham terhadap sesama rakyat di negara yang kita kasihi ini," titah Sultan Selangor pada Wacana Raja Berpelembagaan-Perspektif Sejarah, Kini dan Masa Depan di sini.

No comments: