Saturday, November 20, 2010

Perjuangan rakyat diutamakan, misi peribadi dikemudikan kemudian

Dalam berpolitik saing menyaing adalah perkara biasa. Musuh politik inginkan lawannya hancur dan dilemahkan. Itulah agenda dan kehendak Umno, bilamana mereka membelasah dan pergunakan berita Zaid dalam PKR sebagai agenda menghancurkan seteru politiknya.

Ruang pemilihan PKR dengan kelemahan yang ada, walaupun pemilihan PKR telah membedah kaedah pemilihan kali ini secara telus dan berani. Wang dan politik wang dalam budaya politik Malaysia tidak dapat dihindarkan, namun dapat diminimakan.

Di mata Umno Zaid diangkat menjadi 'hero' sementara dalam melemahkan PKR secara langsung dan membunuh Pakatan Rakyat secara senyap. Cuma masa dan ketahanan mental Pakatan Rakyat sahaja yang mampu bersaing dan menyaingi serangan ini.

Strategi Umno Bn menggunakan media, untuk lahirkan persaan muak , lemas dan meluat terhadap PKR berjaya diagendakan kini. Penggarapan agenda busuk Umno kini berjaya dan dijayakan dengan baik waktu ini.

Tarikh 16 Disember 2010, adalah diuar-uarkan tarikh Zaid akan keluar daripada PKR. Di mana tempoh bulan madu Zaid bersama tidak panjang jodohnya. Itulah kerapuahan perjuangan Zaid dalam PKR.

Dan rakyat tidak lihat dan nilai bagaimana politikus Cina spt Dato Chua Jui Meng terus kekal dan bertahan dalam PKR. Beliau dapat membina imej dan dirinya menjadi seorang ahli politik yang tulen.

Justeru, agenda perjuangan yang pemimpin utamakan, jelas memberi kepercayaan dan keyakinan kepada ahli marhaien. Dan meneruskan dokongan serta sokongan mereka kepada PKR, parti baru ini.

No comments: