Wednesday, October 27, 2010

Galas: Umno semakin putus angin ?

Ku Li Pengarah PRK Galas BN. Minta dan pesan supaya jentera BN ubah cara kempen bagi PRK Galas iaitu dengan cara berkempen penuh persaudaraan. beliau juga meminta 'rakyat' fahami serta terima hakikat kemenangan kerusi Galas bagi PAS adalah bonus kerana 2/3 kerusi DUN Kelantan dikuasai PAS. Kemenangan Umno tidak membawa apa-apa yang boleh menguabh kedudukan kerajaan PAS Kelantan. Ini adalah antara nasihat sinis Ku Li secara tidak langsung kepada pimpinan Umno.

Dengan meletakkan 'kempen serangan oleh TPM terhadap PAS. Sebagai berita utama sebentar tadi. Dan sekaligus menidakkan peranan Pengarah PRK Bn iaitu Ku Li. Jelaslah tidak hormatnya pimpinan Umno terhadap Ku Li dan cara membelakangkan peranan Ku Li sebagai pengarah PRK Bn.

Lazimnya, gandingan pengarah pilihnaraya Bn bersama TPM akan mewarni aktiviti kempen Umno dimana-mana PRK yang lazim Umno amalkan. Situasi ini tidak kelihatan di Galas.

Inilah wajah-wajah perpecahan Umno, Galas memberi gambaran Umno bakal membusuk, cuma hari dan saat sahaja menentukan saat-saat kematian hayatnya. Ku Li sendiri yang umno sudah putus angin dengan Umno.





No comments: