Friday, July 09, 2010

Kuasa Allah: Isreal takuti setaip masa

Israel sejak dulu dan kini takut dengan bayang-bayang sendiri. Anak didik Amerika ini diberi layanan istimewa oleh Polis Dunia ini. Membaca buku karangan Dr Ang Swee Chai seorang aktivis sukarelawan England dalam Beirut ke Juruselam menceritakan setiap detik masa saat bagi masyarakat Israel rakyat Palestine mesti dipatahkan.

Kekuatan mental anak-anak Palesitine seusia 3 dan 4 tahun sudah difokuskan fikiran mereka bahawa Israel adalah musuh. Mati dan kematian para syuhada ditambah dan diganti, Israel merasakan mereka sudah membunuh semaksima mungkin tetapi pertambahan luarbiasa rakyat Palestine memeningkan kepala mereka.

Setiap inci tanah di palestine adalah kubu bagi rakyat Palestine, tanaman tetap tumbuh subur walaupun tentera Israel menghancurkan setiap masa. Inilah kuasa yang tidak terfikir dek Israel.

Maka itulah sebabnya Flotila MaviMavara tempoh hari diserang dengan begitu hebat. Mana-mana indidvidu yang berwajah Arab atau Palestine disasarkan untuk dibunuh. INi kerana kebimbangan Israel rakyat Palestine yang berada dalam buangan yang kembali melalui misi-misi bantuan ini difikirkan sebagai ancaman keselamatan kepada Isreal.

Sebab itulah PM Israel Benjamin Netanyahu memberi alasan keselamatan kepada dunia dengan tindakan tentera komando nya tempoh hari. Inilah yang gagal difahami oleh masyarakat dunia.

Israel duduk tinggal dalam dunia ketakutan pada setiap masa. Ingatlah penduduk Palestine sentiasa bahagia kerana mereka mencari kebahagian dalam diri mereka.

Inilah penghayatan penulis perolehi daripada membaca buku Beirut ke Juruselam.

Israel dedah lokasi senjata disembunyi Hezbollah


GAMBAR yang disiarkan tentera Israel kelmarin menunjukkan lokasi simpanan senjata pergerakan Hezbollah di kampung al-Khiam, Lebanon dekat sempadan Israel.


BAITULMUQADDIS – Tentera Israel kelmarin menyiarkan gambar-gambar dari udara di selatan Lebanon yang menunjukkan bukti kumpulan pejuang Hezbollah menyimpan sejumlah senjata di beberapa bandar dan desa berdekatan sempadan.

Rejim Yahudi itu membatalkan status rahsia gambar-gambar pengintipan tersebut beberapa hari menjelang ulang tahun keempat Perang Lebanon bagi menunjukkan kumpulan itu pernah menggunakan orang awam sebagai perisai manusia.

Gambar itu memaparkan kubu bawah tanah dan lokasi persembunyian di pertengahan kampung Al-Khiam, empat kilometer dari sempadan Israel, yang disyaki rejim itu sebagai markas operasi dan gudang senjata kumpulan militan Syiah tersebut.

Menurut seorang pegawai tentera Israel, Leftenan Kolonel Avital Leibovitz, terdapat 15 buah bangunan digunakan Hezbollah sebagai tempat simpanan senjata yang terletak berdekatan dengan beberapa masjid, sekolah dan pusat kesihatan di kam

No comments: