Tuesday, June 01, 2010

Strategik dan berstrategik Politik dua benda berbeda ?

Umno APCO takutkan bahwa Teori RAHMAN. Kata mereka legasi Umno akan tamat riwayat selepas najib jatuh atau Najib tiada. Keputusan nya samada di PRU13 atau selepasnya. Nyawa najib kini berada di tangan Teori Rahman ini.

Beberapa blog yang pro kerajaan sebelum ini sudah melawan arus. Katanya kritikan dan sanggahan idea-idea bernas kerajaan mula diperlekehkan. Inilah yang merimaskan beliau. Lalu beliau akui kumpulan blogger haker yang diupah menjaga Umno ini ke mana dan apa kerja buat mereka. Malahan menteri yang memberi idea dan cadangan itu juga dipersoalkan. Jelaslah mereka bukannya perkerja upahan tetapi hanya perkerja yang ambil duit dan makan duit. Maknanya kata-kata slogan tuan guru itu bloggeri ini pegang dan ingat. Bahawa jika Umno beri pelikat ambil pakai, beri gula ambil kacau, beri pitih ambik, pangkah PAS.

Walaupun hari ini semua blogger memperbodohkan PAS kerana ditipu Anwar. Kerana hari kelmarin Abnwar dalam satu majlis bersama orang Cina DAP menjanjikan TPM II bangsa Cina khas kepada DAP. Maka sibuk para wartawan mengejar mencari Tuan Guru Presiden PAS. Secara jujur Tok Guru Presiden adalah orang yang sentiasa berkata benar, bahawa beliau sememang tidak diberi maklumkan dan tidak dibincangkan semasa pemaufakatan PR.

Apabila ia maka bersoraklah media, kerana mereka mendapat satu peluru yang berharga dan mereka mula menembak. Dan tidak juga kerterlaluan mereka akan gunakan senjata ini menjelang PRU13. Inilah UMNO

Sebenarnya Umno pun tahu yang mana strategik politik dan yang mana strategik parti dan yang mana startegik Pakatan. Umno sendiri ada startegik politik kalau tidak masakan anak Samy Vellu tidak kata begitu kepadanya, malah selang beberapa hari anak Samy Velllu minta maaf kepada PM, TPM dan Umno. Apa yang hendak dipelikkan sangat ? Inilah namanya poltik dan berpolitik .




MARAH

Sila lawati blog aggregator Gabungan Suara Anak Pahang (klik sini)

Terbalikkan Khaled Nordin, sebelum beliau terbalikkan UMNO/BN



Beberapa laman blog yang pro kepada negarawan Tun Dr. Mahathir sudah naik angin dengan tindakan UM dijadikan lokasi mengaibkan Tun.

Baca blog Taiping Mali, House PK, Penang Wasabi, Pejuang Bangsa dan beberapa laman blog lagi yang menyuarakan perkara serupa.

Soalnya kenapakah ini boleh berlaku? Tidakkah ada pemantauan pihak tertentu atau garis panduan khusus supaya tokoh negarawan kita tidak sesuka hati dihina? Atau mungkin sudah ada konspirasi yang terancang yang memang berniat jahat?

Seseorang harus dipertanggungjawabkan dalam hal ini. Khaled Nordin harus bertanggungjawab sepenuhnya. Beliau harus meletakkan jawatan atau dgugurkan. Marah melayu semakin membara. Kebelakangan blogger pro kerajaan juga sudah mula protes kepimpinan. DSN dan pihak kerajaan, SILALAH AMBIL PERHATIAN kerana PRU semakin hampir.

Apakah ini akan membenarkan teori RAHMAN, dan DSN akan mengakhiri penguasaan UMNO/BN sebagai PM terakhir?

No comments: