Thursday, May 27, 2010

UMNO penghasut

Umno nampak gelabah dan tertekan bila terkena sesuatu padanya . Nampak sangat Umno itu lain jadinya dan jawabnya bila terima tuduhan.Lebih-lebih lagi datang daripada rakan kongsinya dalam bentuk terbuka. Terbaru gara-gara marahkan Muligan mantan Ketua Pemuda MIC yang dipecat Samy Vellu. Anaknya S Perial mendakwa krisis berlaku dalam MIC berlaku kerana ada campurtangan Umno sendiri.

Dakwaan dan kenyataan anak Samy itu mendapat reaksi balas pimpinan Umno tertinggi dengan segera. Sebalik Umno menafikan krisis dalam MIC bukan berpunca daripadanya. Dan sesi cabar mencabar antara pimpinan Umno dan MIC bermula oleh beberapa pimpinan Umno secara terbuka. Sebalikyan anak Samy Vellu juga bangun dan bingkas menyatakan bahwa pertelagahan ayahnya dengan bekas ketua Pemuda MIC itu adalah kerana UMNO juga. beliau mempunyai bukti dan asas kukuh atasnya.


Reaksi balas kelmarin, TPM melabelkan anak Samy Vellu sebagai biadap. Sebaliknya hari ini V Periaal anak Samy Vellu enggan memohon maaf atas tuduhan nya itu. Justeru dakwanya itu beliau mempunyai asas dan bukti kukuh bagi menyokong kenyataan nya itu.

No comments: