Friday, May 21, 2010

Islam: Cara serangan bahaya abad ini ?

Ujian kepada umat Islam kini. Bukan soal peperangan dan serangan bersenjata dan persenjataan musuh, tetapi serangan madiyyah, serangan moral, dan serangan-serangan bentuk baru mencabar umat Islam.
Kini , apa yang menyedihkan kita adalah bagaimana Berita Ratu Cantik USA 2010 yang beragama Islam katanya berasal dari Lubnan. Diberitakan beliau bersekolah di sekolah Katolik Kristian di USA, masuk tarian bogel dan gambarnya sedang diedarkan di internet kini. Dan yang terakhir ibu saudara beliau di Lubnan teramat bangga dengan kejayaan keponakkannya itu dan kata beliau masyarakat Saifa sebuah bandar di Lubnan amat teruja dan amat berbangga dengan kecapaian budak itu.
Inilah paparan akhir zaman, bilamana umat Islam amat menyanjung maksiat dan berbangga lagi dengan tingkahlaku kemaksiatannya untuk dikongsi bersama dengan masyarakat di luar sana.
Justeru, serangan inilah yang menjadikan sendi-sendi kekuatan umat Islam tercabut secara perlahan-lahan. Maka kaedah serangan berbentuk inilah yang terkesan oleh musuh Islam daripada serangan berdepan secara konvesional.

No comments: