Saturday, May 08, 2010

IKLAN PELAWAK UMNO APCO

Mana-mana orang Malaysia , yang termakan Kempen KAMI PERIHATIN kali ini hendaklah berfikir DUA KALI, jika mereka bercadang untuk menyahut seruan kerajaan agar menjadi jurulapor bagi kes rasuah.

Sesiapa yang mahu terlibat perlu bertanya hal ini kepada EZAM KOTAK. Kini bergelar seorang senator yang bakal mendapat 'habuan' dan 'hadiah' saguhati kerana hal kotaknya itu.

Pencinta dan pencari kebenaran hanya bersama dengan kumpulan yang sama-sama mahu memperjuangkannya. Pilihlah salah satu komponen Pakatan Rakyat. Selain itu adalah mengarut belaka.

Hujahnya, kenapa dan mengapa 6 KOTAK Fail EZAM tidak disiasat. Jika dia seorang yang betul benar maka selepas menjadi Senator maka lagi mudahlah kotak itu diserahkan. Kedua sepatutnya SPRM minta lah 6 kotak itu daripada EZAM. Ketiga Menteri Bakar Jambatan Rais Yatim ada juga berbelas-belas kes rasuah berprofail tinggi , maka SPRM mintalah

Rakyat jangan jadi BODOH dengan iklan dan kempen SPRM. Ini adalah agenda UMNO APCO dalam mengabui mata rakyat. Bila lagi rakyat mahu memerdekakan pemikiran dan diri mereka daripada kelicikan UMNO APCO.

Dunia UMNO APCO adalah dunia lakonan. Bak kata YB Dato Husam Musa. Ambo tak sir berbicara dan berurusan lagi dengan orang UMNO dan UMNO APCO diakhirat. Masa tu ambo beri pitih, tong gas, tong minyak ambo tok sir.. Royalti dan kes minyak tuntutan Kelantan ambo nak selesai atas muka bumi ni, lepah mati ambo tak sir...




SPRM adalah Unit UMNO APCO


KUALA LUMPUR - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bercadang untuk memberikan imbuhan kepada pegawai-pegawai kerajaan yang mengambil tindakan ke atas orang yang cuba memberi rasuah kepada mereka.


Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Abu Kassim Mohamed berkata, pihak kerajaan dan SPRM sedang menyediakan draf satu kaedah yang bersesuaian berhubung imbuhan tersebut sebagai pengiktirafan kepada mereka.

"Perbincangan telah dibuat dengan Jabatan Peguam Negara dan kerajaan mengenai apakah bentuk imbuhan tersebut," katanya pada sidang media selepas menutup kursus Pencegahan Rasuah dan Pengurusan Risiko Dalam Organisasi Awam di sini semalam.

Abu Kassim berkata, imbuhan itu nanti dapat memberi kesedaran dan mendidik pegawai-pegawai kerajaan tentang usaha kerajaan dan SPRM dalam memerangi rasuah.

Katanya, ini kerana agensi-agensi penguatkuasaan merupakan agensi kerajaan yang paling banyak terdedah dengan rasuah bukan sahaja di negara ini malah di luar negara.

"Jika kita lihat di negara ini kini, agensi-agensi penguatkuasaan jugalah yang paling banyak melapor dan mengambil tindakan ke atas pemberi-pemberi rasuah," katanya.

No comments: