Tuesday, March 02, 2010

Debu di sepanjang jalan: ganggu dan mengganggukan

Bila nafsu menguasai diri, hati memngikut telunjuk tiada apa lagi yang dapat menghalangnya. Begitulah kelaku dan gelagat bekas SU PKR Sallehuddin. Ini hasil kerja kerasnya dan kejelasannya bilamana seseorang wakil rakyat PKR mahu melompat keluar PKR. beliau akan bertindak selaku penasihat dan penenam bagi menunjukkan kehebatannya kepada media. Dalang yang tukang arah itu nampak bekerja keras.

Tindakan Sallehudin kerana beliau gagal mendapat tempat sebagai CEO kumpulan perangsang yang gaji ditawarkan sebanyak RM50, 000 sebulan. Baginya gaji sebagai SU PKR adalah cuma RM9000 sebulan sahaja. Bagi sesetengah orang yang mementingkan wang gaji RM9000 sebulan adakah besar, tetapi bagi sesetengah orang oa dianggap kecil. Semua kerana nafsu belaka. Demikian pendedahan oleh Dr Syed Hussin Ali tentang apa yang berlaku kini dalam PKR.

Perjuangan yang bermatlamat mahukan sesuatu habuan. Janji 9 September oleh DSAI bila tidak menjadi kenyataan puak-puak yang bermasalah ini membuat masalah. Ini adalah cukup memualkan kita.

Justeru itu, eloklah sangat geng ini biarlah tersingkir habus dan proses penyucian perlu disegerakan dalma PKR, tanpa PKR sendiri menyingkirkan mereka.

Inilah soal perjuangan, prinsip, matlamat, halatuju dan cara sedikit memberi ujian kepada kumpulan ini. Jadi kita mahu tahulah juga firaun-firaun kecil mana lagi yang bakal disingkirkan atau menyingkirkan diri mereka dalam PKR itu.


No comments: