Monday, January 25, 2010

Azan letak jawatan dalam PKR Pahang

Kacau dan semakin mengacau dalam PKR khasnya di Pahang pula. Dalam mereka dan Pakatan Rakyat mahu membulatkan tekad dan azam menawan Pahang dalam PRU13. YB Indera Mahkota Azan pula membuat pengumuman berada luar daripada PKR. maknanya menjadi YB bebaslah tu.

Apa dan kenapa beliau berbuat begitu adalah masalah dalaman PKR, tetapi dengan perletakkan jawatan YB Azan imej PKR dan Pakatan Rakyat secara amnya tercalar.

Situasi ini memberi ruang dan peluang kepada UMNO yang bermasalah itu terus kekal dengan selesa di Pahang. Rakyat juga mula berfikir sebaliknya dan adalah sukar para pengundi dapat merasioaalkan diri merelakan pengunduran beliau daripada PKR.

Anawar nampaknya semkain hilang kawalan ke atas pimpinan pertengahan partinya. Unsur provokasi setahu kita kepada PKR adalah kuat. Justeru strategi awal adalah melemahkan PAS. Cipta sebanyak mana masalah dan sabitkan PAS. Kini PAS juga bergelut menyelesaikan masalahnya. PKR juga bersama-sama diharu-birukan dan mereka para pakar startegik UMNO nampak kini senyum bangga.

Pusingan ini nampaknya UMNO menang lagi.

No comments: