Thursday, December 17, 2009

Bajet 2010 GST rakyat didahulukan ?

Umno mana ada serius dalam memerintah negaraserta hal-hal yang berkaitan. Hatta keluhan Bajet 2010 yang baru lalu , kelmarinpun telah diluluskan dengan dengan 3 undi adalah menjadi satu peristiwa bersejarah dalam sejarah parlimen Malaysia. Parlimen semalam telah meluluskan Bajet 2010 dengan undi 63 menentang dan 66 menyokong.
Bagi kita rakyat Malaysia perlu sedar dan menilai kerja-kerja orang politik kini bukanlah lagi memperjuangkan dan memikirkan permasalahan rakyat. Sebaliknya mereka yang dilantik (wakil rakyat) berlumba-lumba mengaut, membolot khazanah negara dengan serakus-rakusnya. Bajet 2010 adalah lebih kepada usaha menujudkan peluang danb ruang bagi memberi projek dana saluran wang negara ke projek-projek mega untuk diratah mamah kumpulan/puak mereka.
GST adalah cukai barang yang akan dikenakan kepada kita kelmarin, barisan pembangkang perlu bangun memberi penjelasan dengan sikap keterlaluan kerajaan yang tidak habis-habis mahu merakyatkan bebanan ekonomi dengan rakyat didahulukan.

No comments: