Monday, November 09, 2009

Islam sempurna dengan disempurnakan oleh umatnya

Sabtu adalah hari-hari yang biasa bagi kita. Namun hari Sabtu lepas (7 Mac 2009) adalah Sabtu yang luar biasa dan mendebarkan bagi PAS, terutama oleh pimpinan atasan dan pimpinan pertengahan PAS. Sebabnya 'EGM' PAS yang dicadangkan bagi membincang 'kemelut' kefahaman dalaman PAS akan diuraikan di Seminar Politik 7 Mac Taman Melewar.

Alhamdulliah, Presiden PAS amat 'berani' dan terbuka , membuka ruang dan peluang seluas-luasnya termasuklah juga seluruh media massa dalam dan luar negara bagi melihat sendiri, melaporkan dengan bebas tentang apa yang bakal berlaku pada 7 Mac.

Perbahasan bermula pandangan panas pro kontra dengan panelis Dr Aziz Bari dan Dr Abu Hassan Hasbullah memberi pandangan dan input kepada pimpinan / orang PAS tentang PAS di sudut kaca mata mereka, tanpa dipengaruhi oleh apa-apa kepentingan, cuma mereka ada tanggungjawab sosial sahaja.

Alhamdulliah semua berjalan baik, semua perwakilan yang hadir berpuashati. Bagi yang dapat meluahkan hasrat terbuku mereka tercapai.

Apapun semua berjalan baik. Cuma dada bekelapangan dan memikirkan Islam sahaja yang sempurna, usaha menyempurnkan diri serta juga parti adalah sekadar 'usaha' berusahalah dan beramal dengannya , insyallah Islam bakal naik.

No comments: