Monday, November 16, 2009

Imej dicalarkan atau imej dipulihkan ?

Isu besar negara adalah isu media 'mengerjakan' TGNA gara-gara beliau ditaja oleh pihak tertentu ke Meca dengan nilai tajaan sejumlah RM65,000. Angka tersebut bagi kita adalah satu angka yang besar, terutama bagi golongan marhein seperti PAS.
Media 'berjaya' memutarkan minda rakyat bila bertemu wang tidak kira siapa sahaja.Hatta orang yang warak dan alim. Dan inilah yang rakyat ditenggapkan atau dipersepsikan oleh media. Bagi media soal benar atau tidak benar itu adalah persoalan kedua.
Kerja 'merosakkan' imej adalah kerja halus yang digerakkan oleh musuh khasnya musuh PAS dengan memberi imej buruk TGNA. Kini UMNo sudah berjaya 'melemahkan' imej TGHH Presiden PAS dengan isu kerajaan muqabalah. Justeru itu sokongan rakyat terhadap TGHH mula dipersoalkan khasnya ahli-ahli rakan Pakatan. Inilah perangkap yang memeranagkap TGHH dan kini imej beliau tercalar dan sukar dipulihkan dalam masa terdekat.
Dalam soal ini kerajaan perpaduan yang ditaja UMNO adalah tidak ikhlas. UMNO kini mahu memulihkan imejnya yang 'suram' selepas PRU12, imej UMNO tidak releven pada massa kini mahu disanggah dan dinyahkan. UMNO mahukan sokongan rakyat dikembalikan. Nampaknya UMNO mulai sudah berjaya.

No comments: