Friday, October 16, 2009

UMNO tetap sama, gagal memberi wajah dan mewajahkanNya

Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak semasa menyampaikan ucapan dasarnya sempena Perhimpunan Agung UMNO 2009 di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini. -Foto BERNAMA

Mahathir: Najib sudah sedia pulihkan Umno

Oleh SITI AZIRA ABD AZIZ KUALA LUMPUR Kehadiran Tun Dr. Mahathir Mohamad dinanti-nantikan sehingga menarik ramai pihak termasuk pihak media untuk berpusu-pusu mendapatkan mantan Perdana Menteri keempat itu.


Benarlah sebagai seorang pahlawan 'cangkul' spesis terakhir UMNO, Najib memanglah mahu memulih dan mengangkat kembali martabat UMNO di mata rakyat. Itu adalah sifat luaran seorang 'pejuang UMNO'. Bagi kita yang sentiasa meneliti dan mengikuti perjuangan UMNO.

Selepas PRK Bagan Pinang, selepas Perhimpunan EGM UMNO bukanlah sesutau yang luarbiasa apa yang mahu dan hasrat UMNO. Ini UMNO kembali faham bahawa wajah politik baru tidak berkehendakkan dengan wajah-wajah lama dan cara-cara lama.

Oleh sebab itu Najib cuba dalam Perhimpunan semalam membangkitkan smangat kesukarelaan. Namun hasrat tinggal hasrat dan harapan ada tetapi tipis mahu membudayakan kembali semngat itu hanya sekadar semasa berucap dan berhimpun orang-orang UMNO.

Selepas itu, dan selepas ini Najib dan UMNO kembali kepada budaya mereka, yang membawa Slogan UMNO BOLEH. Maknanya bagi UMNO mereka boleh berbuat apa sahaja. Kuasa dirampas dengan cara penipuan, ugutan licik seperti kes Perak, mengugut Sultan dan mempengaruhi sultan supaya menyebelahi mereka dan menyogok sultan dengan bermacam-macam sogokan.

Inilha wajah politik UMNO Baru...




No comments: