Tuesday, October 27, 2009

Kad kredit: Cukai khidmat RM50 setahun

Tiada ada apa kehebatan Najib selaku PM ke 7 membentangkan Bajet. Berbanding pak Lah PM yang dikira lembik dan lemah. Najib adalah PM yang gah namanya libaliti UMNO kerana beliau mewarisi kepimpinan dan menumpang karisam bapannya Allahyarham Tun Abd Razak Hussin.

Selalunya zaman dan masa sentiasa berubah. Walhal semasa bapanya memimpin Malaysia negara baru ambang pembangunan, Tun Rzak berjaya mengembeling tenaga daya fikir dan usaha kerja kuat pasukan nya memacu kemajuan negara. Beliau banyak mencerna idea-idea mereformasi rakyat semua hal khas aspek mental daya fikir rakyat agar keluar daripada kepompong dan belenggu kemiskinan. Di bandarkan kawasan-kawasan luar bandar, dikerahkan migrasi dari desa ke kota, wujud setinggan yang kini menjadi duri dalam daging kepada DBKL dan lain-lain PBT yang gagal menyelami hati nurani pemikiran Tun Razak.

Setelah maju, PM Malaysia bersilihganti dan kini giliran Najib. Cara beliau mahu 'membela' rakyatnya dengan.....

KUALA LUMPUR 23 Okt. – Kerajaan mencadangkan cukai perkhidmatan sebanyak RM50 setahun dikenakan ke atas setiap kad kredit dan kad caj, berkuat kuasa 1 Januari tahun depan.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, langkah ini juga termasuk kad yang diberi percuma.“Cukai perkhidmatan sebanyak RM25 setahun juga dikenakan ke atas setiap kad kredit tambahan,”katanya.

Najib berkata, cukai perkhidmatan akan dipungut pada tarikh kad dikeluarkan, pada setiap genap setahun kad dikeluarkan atau diperbaharui.Cadangan itu berkuat kuasa mulai 1 Januari tahun depan

No comments: