Thursday, September 03, 2009

Meluat bila dak sebelah kita ?



Jika media meluat dengan kekecohan di Perak. Rakyat lagi lah jelak dan jemu. Biasalah dan sifat normal lah tu ada perasaan melaut. Jika yang tiada ada apa-apa perasaan langsung ni. Inilah yang menjadi masalahnya.

Sepatutnya meluat media terutama Senyum Kambing ini sampai lah juga kepada sisitem kehakiman, sistem perundangan, kuasawan ekesekutif yang menempek dan memegagng kekuasaan negara.

Adalah menjadi tanggungjawab kita khasnya untuk menghentikan meluat yang tiada kesudahannya.

Sekadar meluat tidak akan selesai masalah. Sebelah pihak yang dimeluatkan itu pun ada perasaan. Bayangkan hak kepunyaan milik Senyum Kambing dimilik persendirian dengan cara perogolan dan peramapasan yang rakus tanpa ikut etika 'penipuan' pun salah prinsipnya. Adakah boleh dan dapat diterima bagi orang yang ada perasaan.

Kenapa tidak meluat juga dengan gelagat yang berdemo bawa kepala lembu tempoh hari. Kenapa tdak ada perasaan meluat dengan kekecohan di kg Buah Pala.

Boleh kah tidak Senyum Kambing meluat dengan rasuah dan penyelewengan khasnya PKFZ yang mencecah RM10 billion. Bolehkah tidak Senyum Kambing meluat melihat telatah-telatah Pak Menteri membohongi rakyat, menjanji rakyat, ....

Justeru meluat kita patutlah berpada-pada. Janganlah sampai ALLah pun meluat melihat umat kita sudahlah !

No comments: