Wednesday, September 09, 2009

Katakan cukup pada UMNO

Tangan - tangan jahat UMNO BN tidak henti-henti bergerak dan bergerak aktifsetiap saat dengan pelbagai tipu daya. Sebaliknya dalam masa yang sama tangan kanan dihulurkan kepada PAS sebagai tanda persahabatan ukuwah sesama muslim bagi kebaikan perpaduan ummah sejagat dengan beralasan demi masa depan dan kebaikan rakyat semata-mata.


Malah dalam masa yang sama juga mereka meneruskan tanpa henti-henti serta jemu melakukan kerja-kerja kotor mahu menjatuhkan kerajaan Pakatan Kedah dengan memujuk, megugut, mengumpan, menghasut agar ADUN daripada PKR di DUN berkenaan melompat presis sama kes seperti di Perak. Mereka mahu menamatkan riwayat kerajaan pilihan rakyat dengan cara tidak bermoral dan berakhlak. Matlamat sentiasa mereka halalkan.


Wajah-wajah hodoh UMNO yang sebenar memang tidak diwajahkan kepada umum. Umum masih juga gagal dan gagal memahami. Mereka seronok tanpa segan silu berusaha menipu rakyat setiap masa ketika detik saat mahu meruntuhkan kerajaan Pakatan Rakyat Kedah pula. Inilah agend apolitik mereka kini. Kerja-kerja mereka ini kelak bakal direstui dan dipertahankan oleh institusi-institusi lain termasuklah Badan Kehakiman dan Perundangan seperti kes di Perak juga.


Justeru itu, kita dalam hal ini bersetuju dengan tolakan mentah-mentah TGNA terhadap pelawaan salam perpaduan Najib. Kelmarin dimaklumkan dan dilaporkan Najib membuat tawaran terbuka bagi merundingi dengan PAS soal perpaduan ummah di negara ini. Alasannya cukup mudah dan melunakkan kita semua.


Tutupalah perundingan dengan UMNO. Rakyat yang cintakan keadilan kesejahteraan , keselamatan sudah muak dan jelek dengan UMNO.

No comments: