Tuesday, September 29, 2009

Antara Nik Aziz Kelantan dengan Dr M & UMNO Malaysia: Siapa perlu kebertanggungjawabana dulu

Serangan musuh Pakatan Rakyat iaitu UMNO Bn melalui media diteruskan lagi. Kini kembali giliran Kelantan yang sudah 19 tahun bawah PAS dengan kepimpinan ulama bawah TGNA selaku MB Kelantan.


Bagi mencari dan menghiglight masalah 'peribadi' Nik Aziz adalah NIL. Maka media bawakan kembali isunya MB Kelantan meminta Ibarhim Ali meletakkan jawatan gara-gara tindak tanduk nya yang gila talak kembali menyokong dan mengiakan tindak tanduk UMNO BN yang sememangnya menjadi musuh umpama Nabi Muhammad dan Abu Lahab.


Kelmarin selepas media menemui TGNA , beliau meminta supaya Ibrahim Ali meletakkan jawatan selaku MP Pasir Mas kerana mengikut sejarah Ibrahim Ali bertanding pada pilihanraya ke 12 lepas atas restu ihsan dan menggunakan lambang PAS. Justeru PAS dengan berbesar hati menerima 'kerjasama' Ibrahim Ali. kerjasama tersebut berjalan selagi mana tuan empunya diri tahu akan duduk dirinya itu.


Sebaliknya pada hari yang sama sebagai tindakan balas atas tidak sedarnya Ibrahim Ali akan kedudukannya itu. Beliau seorang politikus yang licik meminta dan menempelak Nik Aziz dengan kata-kata yang kurang menyenangkan para penyokong PAS. Iaitu meminta Nik Aziz yang sudah lama 19 tahun memerintah Kelantan serahkan jawatan dan letak jawatan bagi cabaran itu. Dengan hujah pengukuhan MB Kelantan tua, sakit uzur dan ditambah nyanyuk, surga neraka hak dia. Inilah kata-kata sinis yang sukar para penyokong PAS menerimanya. Macamlah Tun Mahatir mahu dikalungkan selipar yang mendapat reaksi meluas supaya tindakan diambil kepada perwakilan MIC, gara-gara Mahathir minta orang India menolak Samy Vellu.


Dan hari ini juga Dr M secara terbuka menyokong Ibarhim Ali dan membenarkan tindakan Ibarhim Ali itu atas apa yang dikatakan kepada Nik Aziz. Malah Dr M menempelak NIk Azizlah yang harus bertanggungjawab atas kemunduran rakyat Kelantan dan negeri Kelantan.


Moralnya UMNo dan pimpinan UMNO tidak perlu kan kebertanggungjawaban mereka atas tindakan mereka. Malah jika mahu diperbandingkan yang terkini kita mahukan pimpinan UMNO termasuk Dr M sendiri bertanggungjawab dengan PROJEK MEGA zamannya iaitu membina lumba FORMULA 1 Sepang yang membazirkan duit dan kahzanah negara.


Sepatutnya sebagai sebuah negara kerdil, kerajaan UMNO BN perlu mantapkan dulu pelaburan dalam pembuatan kereta nasional. Alang kah baiknya jumlah wang bagi Formula 1 oleh Petronas itu di buat kos R & D mempertingkatakan kualiti kereta nasional Proton. Kerana rata-rata kereta tersebut ada masalah, Sebagai contoh MB Terengganu Ahmaid Said enggan gunakan Perdana V6 kelauran Proton kerana masalah engin dan kos penyelenggaran tinggi dengan masalah uatam adalah engin dan gearboxnya.


Begitu juga dengan duit yang banyak bagi F1 itu, kajian R & D bagaimana dapat tingkatkan power window kereta proton yang bermasalah, walaupun kita baru sahaja membeli kereta tersebut dalam 1 tahun, sudah ada masalah.


Oleh itu, jika mahu minta kebertanggungjawaban Nik Aziz atas Kelantan, Kita juga mahu Mahathir dan menteri UMNO bertanggungjawab dengan permasalahan rakyat Malaysia dalam banyak hal termasuklah kenaikkan harga barang yang gila-gila dan sukar ditangani oleh kerajaan UMNO kini.

No comments: