Sunday, June 28, 2009

Nantikan Rosmah isme dalam kerajaan BN ?

Bermula dan menular nya Rosmahisme dalam Kabinet Najib Razak. Jika sebelumnya ramai melabelkan Pak Lah adalah kerajaan yang dikuasai oleh Tingkat 4. Maka atas 'penguasaan' tersebutlah yang membuat Dr M mantan PM lalu marahkan Pak Lah.

Terkini Najib yang direstui oleh Dr M sebagai PM yang 'layak', masih mendiamkan diri lagi, tetapi kita akan lihat babak serangan Dr M sedikit masa lagi. Perang tersebut akan bermula jika tempat Dr Hassan Merican dalam Petrnos akan disikan oleh tokoh-tokoh proksi Najib. Percubaan pertama Najib dalam masa terdekat ini berjaya 'dihalang'.

Maka kita tunggulah apakah pula 'perancangan' sebalik kelambu oleh Rosmah. Jelas Rosmahisme terpancar dalam gambar tetera di bawah. Tafsirkan ? Waktu ini di mana isteri TPM, di mana isteri Rais? Bandingkan cantik ? atau Najib Rosmah macam belangkas ? Dah tua dan masa tumpu untuk tadbir negara bukan berjalan berdampingan berbanding dengan isteri Barak Obama. Antara US dengan Malaysia, mana hebat ? Mana besar? mana berpengaruh ?

Sedikit masa lalu Najib kata program-program kerajaan tidak usah letak bilboard, karpet merah, smabutan hebat-hebat, sekarang macam mana janjinya di awal ambik Malaysia daripada Pak Lah, tertunai atau tidak ? Lihatah benda yang tercacak di belakang background Najib, kosmetik 1MALAYSIA ke ape ?


PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak (dua dari kanan) bersama isteri, Datin Seri Rosmah Mansor (kanan); Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin (dua dari kiri) dan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim (kiri) menunjukkan isyarat 1Malaysia pada majlis pelancaran logo dan lagunya di Dataran Merdeka, di sini, hari ini. - Foto Fariz Iswadi Ismail

No comments: