Thursday, April 02, 2009

Najib: Sayang seribu kali sayang UMNO

Soalan apakah benda-benda yang pelik di Malaysia. jawapannya apa? Ada 4 pembangunan wilayah, Salah. Lagi ? apa ada pusat judi terbesar di Asia, jawapan salah juga. Perkara terpelik nya ialah para perwakilan boleh bersetuju, bersepakat diam apabila berpresidenkan seorang 'pembunuh', berketuakan orang yang merasuah, berkepalakan orang yang rosak akhlaknya. Mereka diam, tidak membantah. Adat Melayunya diam tanda bersetuju. Maka bersetuju itu sama dosa pahala dengan atas apa yang disetujuinya. Justeru, dalam kes ini perwakilan/ahli UMNO setuju lantik pemimpin/ketua serupa itu.

Tuan-tuan cuba bayangkan, negara kita agama rasmi nya agama Islam, pemimpinnya pula beragama Islam yang Melayunya cukup tersohor. Kita pengasas Pertubuhan Negara Negar Islam (OIC). Kita bangga dengan kelahiran Kesultanan Melayu Melaka, Melaka waktu itu sebagai pusat perdagangan dan pusat perkembangan Islam di Nusantara. Tetapi dalam memilih ketua sekaligus akan menjadi PM Malaysia yang yang sudah buruk akhlak, rosak segala-galanya. Watak beliau sebelum menjadi Presiden UMNO dan bakal PM sudah hitam.

Maka kesimpulan mudah, ahli/perwakilan UMNO berdiri atas prinsip apa khususnya dalam memilih pemimpin. Apa yang UMNO cuba bawa dan perjuangkan, maknanya cakapnya tidak serupa bikin. Tiba masa bercakap mereka mengusulkan mereka boleh kata kita (UMNO) kena dekat dengan ulama. Bukan ulam? Dalam ketika yang sama mereka bercakap berdegar-degar mahu membenteras politik wang walaupun yang sebenarnya itu adalah rasuah

No comments: