Thursday, February 26, 2009

Sandiwaro, lakonan atau realiti ?

Kami rakyat Perak amat mengalu-alukan semangat zuhud MB haram Perak atas apa yang didakwa untuk menolong bantu wang elaun tersebut terhadap rakyat miskin di Perak. Cara dan kaedah cara mana duit dan wang tersebut mahu dibelanjakan dan nyata benar-benar sampai tidak pula dijelaskan. Apa pun komitment ada .....


Kita nantikan, MB Perak tentu akan umum nanti semua wang gaji akan disumbang tolong bantu rakyat miskin di Perak. Maka kita harap ada tapi jangan percaya sangat.... Nantikan sandiwara mereka mengikut episod demi episod, lakonan mereka hidup saling tak tumpah sebiji macama lalonlayar arahan Tan Sri P Ramleee..la



Elaun cuti Exco Perak dimansuh

TELUK INTAN 25 Feb. - Kerajaan negeri menarik balik elaun percutian ahli Exco sebanyak RM20,000 setahun setiap seorang pada tahun ini sebagai langkah berjimat cermat.

Menteri Besar, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, peruntukan itu akan dikembalikan semula kepada kerajaan negeri agar ia boleh digunakan bagi mengatasi masalah rakyat.

''Dalam keadaan ekonomi sebegini mendesak, elaun sebanyak RM120,000 bagi semua Exco itu lebih baik digunakan untuk mengatasi masalah rakyat dan membantu mereka yang memerlukan.

''Kita fikir tidak wajar bagi ahli Exco untuk mengambil wang tersebut dan kemudian pergi bercuti, lebih-lebih lagi dalam keadaan kegawatan ekonomi sekarang," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco kerajaan negeri di Pejabat Daerah Hilir Perak di sini hari ini.

Mesyuarat Exco kali ini merupakan kali kedua diadakan oleh kerajaan negeri Barisan Nasional (BN) selepas mengambil alih pentadbiran negeri daripada pakatan pembangkang.

Menurut Zambry, kerajaan negeri akan mengkaji untuk melaksanakan langkah yang sama pada tahun-tahun akan datang sekiranya keadaan memerlukan.

Sementara itu, beliau berkata, kerajaan negeri memutuskan untuk mengadakan mesyuarat Exco di setiap daerah di negeri ini secara bergilir-gilir.

Jelas beliau, pendekatan itu diambil bagi membolehkan semua Exco turun padang untuk mengetahui dan memahami masalah rakyat di peringkat akar umbi.

''Jika mesyuarat minggu ini diadakan di Ipoh, minggu berikutnya akan diadakan di daerah lain.

''Ia merupakan salah satu cara bagi kerajaan negeri mendekatkan diri dengan rakyat dan pada masa yang sama membantu mereka mengatasi apa jua masalah yang berlaku di daerah itu," katanya.

No comments: