Sunday, December 28, 2008

UMNO x ISRAEL = PERANGAI SAMA

Selepas tragedi tragis Tanah Runtuh Bukit Antarabangsa, setidak-tidak telah mengundang rasa 'akur' semua pihak betapa kuasa manusia yang naif tidak dapat 'langsung' untuk menakluki bumi apatah lagi 'mahu melawan' takdir dan tadbir ALlah terhadap 'makhluk' cipataan yang tidak bernilai langsung baginya.

Semua pihak akur termasuklah UMNO sendiri sebagai penguasa. Kita (rakyat teramai tanpa kira parti) merasakan kerajaan UMNO BN serta semua rangkian talibarut dan taliperutnya insaf. Berfikir langsung terhadap kekuasaan ALlah SWT yang Maha Berkuasa.

Namun, kita dikejutkan selepas Program Wacana Tranformasi Politik di Balai Islam Lundang Kota Bharu. Di majlis tersebut dipertemukan antara Husam Musa Naib Presiden PAS dengan Khairy Jamaluddin Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan lain-lain ahli akademik membincangkan isu politik negara kita.

Intipati yang terpacul oleh media talibarut UMNO BN adalah menyerang hukum Allah tentang Hudud. Walaupun kata mereka menyerang PAS secara lahiriahnya. Mereka terus pertikai atau mempertikaian samada dengan niat atau tanpa niat, tentang hukum Hudud para pembaca sedarlah dan tahulah hukumnya kita sebagai manusia Islam tentang hal ini.

Bagi mereka (di Malaysia atau luar Malaysia), sama sahaja dengan manusia lain. Arab atau tidak arab , samada Israel zalim atau tidak di mana Yahudi Laknutullah itu kini sedang meratah nyawa umat dengan menyerang umat Islam dan rakyat Palestine dikala kita (seluruh dunia) baru mahu berkira-kira menyambut Maal Hijrah esok harinya. Yahudi terus melanyak umat Islam dan rakyat Palestin dengan sebegitu dahsyat.

Samalah perangai UMNO dengan perangai Yahudi, tidak ada langsung 'sensitiviti' terhadap apa yang mereka 'ganyang' dan 'lanyak' itu.


No comments: