Tuesday, July 15, 2008

Kerajaan rasa terhebat ?

Kerajaan biasanya berniaga dialah yang paling untung, kerajaan jika mengurus dialah yang terbaik, kerajaan jika mentadbir dialah yang terbaik daripada baik, kerajaan merancang dialah perancang terbaik.Kerajaan bila nak berkongsi dialah rakan kongsi terbaik. Kerajaan bila nak bagi subsidi dialah kerajaan terhebat subsidi terbaik didunia .


Namun bila nak kongsi kekayaaan negara dengan rakyat dia mula berkira. Namun bila nak meringankan beban rakyat di mula menghitung dan mencongak. Namun bila nak mencukaikan rakyat dialah penculai yang terbaik. begitulah juga dengan keuntungan Petronas..... kerajaan serba berkira, tetapi dia adalah cukup berbangga.....




Petronas catat untung bersih RM61 bilion

KUALA LUMPUR 15 Julai - Petroliam Nasional Bhd. (Petronas) mencatatkan keuntungan bersih berjumlah RM61 bilion bagi tahun kewangan berakhir 31 Mac 2008 berbanding RM46.4 bilion untuk tempoh yang sama tahun sebelumnya.

Ia merupakan kenaikan sebanyak 31.5 peratus.

Jumlah perolehan syarikat minyak kebangsaan itu turut meningkat sebanyak 21.2 peratus kepada RM223.1 bilion berbanding RM184.1 bilion untuk tempoh yang sama.


No comments: