Thursday, May 29, 2008

Cabaran mencabar buat PAS !!!

Individu dalam parti bukan segala-galanya, tetapi segala-gala bergantung juga kepada individu dalam parti. Umpama PKR senonim dengan DSAI, PAS tergantung dengan TGNA dan Hj Hadi awang.
Begitulah juga , bila kita berbicara soal Ezam, pilihan dah dibuat, pelawaan dah di lawa oleh parti-parti yang ada. Ini adalah soal prinsip perjuangan yang diyakini. Jika UMNO pilihan Ezam maka kita terima lah. Perjuangan tidak boleh ditunjuk-tunjuk , apa yang peting keyakinan dan aqidah perjuangan itu. Apa-apa kerja mesti disandarkan kepada Allah, itulah yang sebagus dan sebenarnya pilihan.

Hujah, yang mengatakan bagi pihak Ezam dia seorang yang suka berjuang kepada kumpulan yang tertindas dan ditindas. Masa ini UMNO adalah menjadi kumpulan yang akan ditindas oleh Pakatan, sebab itulah ia memilih UMNO ini bersesuaian dengan prinsip perjuangannya.
Kemudian Hisamuddin rais , pejuang sebaris zaman Anwar mengatakan Ezam bukanlah pengkhianat. Apapun cakap dan ulasan kita Ezam adalah tokoh besar, maka tidak dapat tidak semua pihak membincangkan.
Bagi PAS , harus koreksi diri kenapa piliahan Ezam bukan kita , tetapi UMNO.. hal ini harus difikirkan. macamlah waktu itu, Anwar memilih bersama Dr M dan UMNo bukan PAS...
Justeru, kita sebagai ahli PAS ini adalah sebagai satu cabaran besar yang paling mencabar. Kita wajar perkuat dan melebarkan parti kita agar menjadi lebih kuat, lebih suara, lebih dihormati bagi hidup dan terus hidup dalam kelompok persepakatan kita. Biarlah pandangan kita dan kita itu dihormati dan disegani..

No comments: