Friday, December 28, 2007

Amal Johor Beramal di Temerloh

























Suasana kemusnahan SRA Al Mukmin Temerloh



















Unit Amal Johor sedang membersihkan sebuah rumah di Temerloh










Hujung tahun, adalah segalanya istimewa. Bagi warga Temerloh bandar ikan patin sudah terkenal jolokan nama tersebut kepada para pengemar ikan sungai atau ikan air tawar maka sudah tidak asing lagi bagi mereka.


Baru-baru ini, dikala rakyat negeri - negeri lain sibuk menyambut aidil adha warga Pahang khasnya bagi daerah Pekan, Maran, Temerloh dan Bera juga turut sibuk dengan ' kurnia' Allah iaitu banjir.


Bagi, kita warga Temerloh banjir yang datang adalah mengundang seribu rahmat, kerana dalam kemusnaha harta benda ada erti nilai kemnausiaan daripada sahabat yang jauh dan dekat. Penulis berkata begitu kerananya di kala warga keemapt-empat daerah ini dilanda musibah bantuan pertolongan sahabat-sahabat seagama dan badan NGO Islam serta indidvidu yang perihatin menghulurkan bantuan sumbangan berupa wang ringgit, bekalan makanan dan juga tenaga keringat.


Terkini penulis yang turut sama turun padang terpaku dan kaget dengan kedatangan misi kemanusiaan daripada Unit Amal Dewan Pemuda PAS Johor ke daerah penulis. Misi yang diketuai sendiri oleh PJ PAS Johor berserta 56 anggota unit amal berserta dengan kelengakapan lengkap berkampung selama 3 hari 3 malam bermula pada 23 hb sehingga 25 Disember , mereka bertindak mencuci dan membersihkan rumah , sekolah , surau yang masih belum beres di sekitar Temerloh.


Kata-kata terima kasih sahajalah yang mampu kami warga Temerloh hulurkan kepada Unit Amal daripada Johor ini. jasa mu tetap dikenang.

No comments: