Tuesday, October 02, 2007

Inilah layanan kehidupan beragama di negara kita. Agama ibarat benteng, rakyat dahagakan dan berusaha mensejahterakan diri, pemerintah suka dan mahu berada dalam kejahilan dan kekal dalam kemurkaan Allah. Rentetan ini adalah berkaitan dengan perisitiwa di Surau di tegasnya hanya surau Ar Rasyddin Subang pada dua hari lepas.
Ust Nasaruddin Tantawi , Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, diminta bagi memyampaikan tazkirah berhubung buku Yusof Qardawi iaitu Fequh Daulah, sekoyong-koyong penguatkuasa 'ustaz' JAIS di arah menangkap beliau atas alasan tiada tauliah daripada JAIS. buan setakat itu 'gerakan gempur' ini disertai juga seramai 100 orang termasuk penguatkuasa JAIS, SB-SB dan anggota polis uniform dan tidak beruniform untuk menangkap Ust Nasaruddin Tantawi.
Rahman Palil cukup hebat menggerakkan 'jentera'nya maklumkan bakal MB Selangor. Menanglah dalam UMNO jika mahu menunjukkan mereka 'hebat' dan berjaya jika dapat bertindak dan membuatkan sesuatu benda yang hebat dan besar yang tentunya berhubung dengan musuh politiknya , sama ada sesama depa atau pembangkang terutama PAS.
Kegagalan, menangkap Ust Nasarudin Tantawi , adalah menunjukkan Rahman Palil bersama-sama Adun Subang Al Fadil Ust Mohktar Dahlan sudah 'gagal' menjalankan misi dan visinya . Dah benda sekecil ni pun tak dapat nak buat macam mana nak jadi MB Mohktar Dahlan oi.... tengok-tengoklah kawasan awak, jangan-jangan banyak kilang-kilang operasi haram dan demo makan duit haram, nak cepat demo pakatlah dengan ketua-ketua balai polis kawasan demo tu.

No comments: