Thursday, March 01, 2007

PERMUDAH nama satu jawatankuasa bagi mencapai matlamat merancang, memantau, memastikan semua perkara yang dirancang, dirancang dan dilaksanakan oleh kerajaan berjalan lancar. Pendekata tiada halangan baik daripada birokrasi sehinggalah sasarannya tercapai.

PERMUDAH ini diketuai oleh KSN negara. Maka sekali kita lihat betapa bersungguh-sungguhnya kerajaan nak pastikan program-program RMK9 berjalan lancar dan mencapai sasaran.

Maka tiada siapa pun tak suka, tiada siapa pun nak halang, tiada siapa pun yang tak setuju. Maka seantero orang di Malaya, sebelum buka mulut lagi dah tahu ke setuju. Benda baik semua orang setuju.

Mungkin kejelasan PERMUDAH , nak mudahkan semua benda yang payah lah tu. Jangan benda dah mudah lagi dipermudahkan.

Janganlah ada PERMUDAH , nampak mudahkan tol naik sampai 200%. Ada PERMUDAH orang murtad lagi mudah. Juga ada PERMUDAH harga minyak 3 kali setahun dengan cukup mudah.

Kita nak tengoklah, macam mana PERMUDAH , mudahkan urusan pembinaan Universiti darul Iman, Universiti Kelantan. Mudahkanlah tol kat Sg Nyior Pulau Pinang. Jangan mudah pula kata itu lebuhraya baru, padahal semua orang tau ianya jalan lama yan dinaikkan taraf.

Dengan adanya PERMUDAH, maka mudahlah dapat kot pinjaman buku teks percuma mulai 2008. takkan lah kena banjir sekali nak ganti buku teks kat Johor, melaka, N9 dan Pahang sikit tu dah tak cukup duit.

PTK kata Mohd Nor Aseh orang kuat Imigresen mahu dimansuhkan, maka mudahlah orang naik pangkat dan naik gaji kot.

Maka dengan ada PERMUDAH juga, maka mudahlah kakitangan kerajaan dapat kenaikan antara 10 ke 40 peratus kot. Nak dekat PRU dah

No comments: