Tuesday, December 26, 2006

Antara Banjir

Banjir membawa musibah ? Tangkap penyangak banjir, PAS tak sensitif dengan penderitaan rakyat dan sebagainya
Itulah antara beberapa judul berita. Hasilnya kita dapat banyak pengajaran dan iktibar. Pertama kita hidup tidak boleh rasa leka, banjir atau musibah lain adalah benda2 yang luar jangka , ini adalah pengajaran Allah belaka.
Kedua lahir golongan penyangak banjir kata PM, sebenarnya penyangak ini tidak lahir dengan sendiri mestilah ada sebab dan akibatnya. Golongan penyangak ini adalah golongan muda antara 17-30 tahun yang diberkas oleh polis. Ini memberi jawapan betapa sistem pendidikan yang dilalui adalah yang membentuk dan menghasilkan para penyangak ini. Jika penulis nak bandingkan dengan tahap didikan dulu dan sekarang , tak lah boleh dibuat bandingan nanti undur ke belakang pulak. Maka bolehlah kita fikir-fikirkan.
Abah .... nak mengaborkan
Ketiga Pemuda PAS berhimpun dan tak sensitif kerana asyik main politik dan berpolitik tak kira masa. Kita kesian UMNO baru nampak pemuda, kenapa dia tak gunakan sepenuhnya jentera kerajaan ke tahap 100 peratus, macam mana masa pilihanraya lepas2. Tak kan ini pun nak bagi tau. Sebenarnya baiklah jika depa berhimpn daripada jadi penyangak banjir. Dak gitu...

No comments: