Thursday, October 04, 2007

Antara Pembakar Bendera Dengan Pengsonglap Duit Negara Mana Mulia ?

Selepas 8 September 2007, perisitiwa 'Rusuhan' Batu Bukruk berserta 'acara membakar bendera. Maka jurugambar Imran Mahkzan tampil mengesahkan pada hari ini (hampir satu bulan) bahawa kejadian Bakar bendera: Sah foto itu tulen, kata Imran.
Imran adalah jurufoto akhbar NST Cawangan Kuala Terengganu kot, kalau dari KL macam mana ramai yang berkampung kat ceramah anjuran BERSIH, kerana ceramah ini macam ceramah-ceramah yang lain, kecualilah jika dia tahu tentu ada sesuatu 'benda besar' akan terjadi.
Imran muncul dan berani mengesahkan kerana sudah 'geram' dan tak tahan dengan blogger internet serta Ketua Penerangan PAS Mahfuz Omar yang asyik duduk 'kerjakan dia' saja. Polis ambil keterangan dia 16 September 2007. Dah brapa hari tapi senyap, kalau ada point tak kan polis nak biaq lama, mesti dia balun PAS punya, nak tak muka ke mana PAS. Hah , bukaklah siasatan kalau depa rasa benaq dan betoi.
Jika kita katakan saja perisitiwa bakar bendera itu benarlah. Mana mulia antara budak bakar bendera harga RM8 ke RM12 sehelai beli kat Mydin Kuala Terengganu dengan 'hangus' duit negara buat dek rasuah Dato Musa Hassan Ketua Polis Negara. Hangus dan hilang duit negara Najib melalaui Kementerian Pertahanan beli kapal peronda, kapal selam. Nilai moral harga diri antara budak bakar bendera dengan pemimpin negara memufliskan duit rakyat masuk kantong suku sakat, dan sakat suku-suku depa mulia.
Ni lah akhir zaman, yang buat salah dan tak sembahyang tu betoi yang sembahyang tu salah. Tunggulah kehancuran negara. Imran Makhzan asal Kota Baharu, demo tunggu masuk lubang kubur kalau demo tak bertaubat .

No comments: