Sunday, September 16, 2012

Selamatkan Malaysia: Menteri dan Kerajaan UBN tidak bertanggungjawab

Berita penangkapan pelajar yang menunjukkan aksi buntutnya ke atas gambar PM, seterusnya memijak gambar PM, dan terus jatuh kehinaan ke atas  PM telah pun diburu serta diberkas oleh PDRM selang 24 jam menarik minat ramai. 

Banyaklah reaksi balas,  komen daripada kedua-dua belah pihak, pro dan kontra tentangnya. Ada yang menyokong  kuat terus dengan tindakan tegas oleh PDRM adatlah. Sebaliknya, ada pula yang sedikit mempertikaikannya tentangnya yang juga tidak kurang hebatnya. 

Masing-masing ada alasannya tersendiri tentang apa istimewa sangat PM dengan kedua pimpinan PAS yang gambar dilakukan aksi dikencing oleh individu-individu tertentu yang amat bencikan mereka,seperti pelajar tersebut yang juga bencikan PM.

Persoalannya, kenapa tangkapan cepat pantas diambil terhadap pelajar yang membuntutkan buntutnya ke atas gambar PM, berbanding indidvidu beraksi mengencingkan anunya ke atas gambar-gambar TGNA dan TGHH. 

Manifestasinya daripada perisiwa berkenaan, logiknya ada pihak yang memulakan dan tentulah mengundang kepada adanya aksi balas terhadapnya. Ini adalah respon biasa serta normal dalam dunia kita kini, kerana yang beraksikan itu adalah ada manusia yang punyai segala-galanya termasuk pertimbangan , perasaan, irihati, busuk hati dan sebagainya lagi.

Kini, aksi balas membalas sudah berlarutan, daripada buntut, caci mencaci, pihak memijak, terbaru pula kini meningkatkan kepada serangan dalam bentuk kekasaran dan keganasan pula. 

Bermula pula dengan simbah menyimbah cat mulanya ke atas bas PKR yang nampak semakin tidak terkawal ataupun mahu di kawal. 

Rentetan itu, menteri dalam negeri enggan memikul tanggungjawab awam atau sosial dengan pasukan keselamatan menjamin keselamatan rakyat negara ini. 

Justeru, hala kemarahan rakyat beralih ke punca sebenarnya, kita punyai menteri parti UBN yang tidak bertanggngjawab dengan apa yang diamanhkan kepadanya. Maka eloklah beliau meletakkan jawatan termasuk dengan pasukannya iaitu THE BLUE TEAM. 

Rakyat teramai kena alih dan ubah dengan RED TEAM. Apa tunggu lagi SELAMATKAN MALAYSIA DEMI MASA DEPAN ANAK CUCU DAN AGAMA KITA






No comments: