Thursday, December 14, 2006

Pro aktif Kerajaan Kelantan


Cari bahan seks: Kelantan mahu tapis

PETALING JAYA: Kerajaan Kelantan pimpinan PAS ingin bekerjasama dengan syarikat-syarikat perisian bagi menyekat kegemaran penduduk negeri ini mencari bahan-bahan lucah di Internet.
Ia berhasrat mengadakan perbincangan untuk mengedarkan perisian yang dapat menapis bahan-bahan seks daripada terdedah kepada kanak-kanak dan juga pelayar Internet, lapor The Star hari ini.
Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Belia dan Sukan Kelantan, Abdul Patah Mahmood berkata: "Kami sangat berminat membincangkan hal ini dengan syarikat-syarikat perisian dari dalam dan luar negara supaya memudahkan -- untuk semua ibu bapa -- mendapatkan program penapisan yang menghalang kanak-kanak mengunjungi laman-laman web tersebut."
"Langkah ini mungkin mahal tetapi kerajaan negeri sanggup menyediakan pakej kewangan dengan syarikat-syarikat perisian bagaimana cara terbaik menyekat kanak-kanak, remaja dan belia daripada melawat laman-laman lucah."
Abdul Patah mengulas laporan akhbar ini beberapa hari lalu yang menyebut pengguna Internet di Kota Baru dan Kuantan paling suka mencari bahan-bahan berunsurkan seks berbanding bandar-bandar lain di negara ini.
mStar Online mendedahkan Jumaat lalu, dua bandar di Pantai Timur ini berada di tangga teratas dalam senarai 10 bandar utama yang mencari perkataan-perkataan "bogel", "gambar bogel", "Melayu bogel", "seks Melayu" dan "cerita seks" di enjin carian terkenal Google.com.
Respon, yang dibuat selepas dua hari berita ini disiarkan. Bagaiamana denga kerajaan Pahang Darul Makmur. Janganlah sampai negeri kita 'dimakmurkan' dengan benda2 macam ini. Bika kita tak cakna , macamlah kes ini bila disebut AID san HIV, masing2 tak percaya benda ini boleh mudarat dan rosakkan rakyat. Sekarang tengoh AIDS dan HIV macam mana ? Jadi Tok nan bertindaklah sama san segera
Abah.... sama2 mau ingat

No comments: