Sunday, December 24, 2006

Pakaian Sopan Usah Dipersendakan !!!!

Manusia sesungguhnya mudah lupa. Al Quran diturunkan sebagai tempat rujuk dan garis panduan. Namun manusia tetap degil dan sentiasa melampaui batas. Kadar kesedaran manusia adalah bercampur2, apa juga bala yang Allah turun tetap tidak sedarkan mereka kerana nature tetap membentuk dan berlegar dalam pemikiran mereka, kecualilah bagi orang2 yang beriman.
Selepas isu pakaian yang dibelasah hasil ekanaman yang diperkenalkan oleh PBT iaitu MPKB-BI terhadap orang Islam. media massa Malaysia baik yang penerajunya beragama Islam atau tidak bertindak membelasah, pada hal mereka ini sering mengikuti rombongan PM ke luar negara sepatutnya lebih dulu celik dan laporkan cara terbuika dan telus. Ambil contoh negara Jepun , bagaiaman pengasingan bas bagi masyarakatnya yang berlainan jantina. Walaupun Jepun dah mulakan mereka masih lagi berdegil, kompang dan gendang dicanang sehinggakan orang melihat Islam yang cuba di bawa oleh sebelah pihak lagi sebagai Islam Songsang dan ekstrim. Inilah minda yang cuba dipahat dan kini diasuh oleh para pendokong media dan pemimpin Islam hadhari di negara kita.
Apa pun kita kena ingat, pertembungan Islam benar hak dan batil sentiasa berperang tidak mengira masa dan tempat. Kita sebagai pejuang Islam kena kuat dan itulah ubat dalam melembutkan kedukaan hati para pejuang.
Abah ...... Perjuangan mesti diteruskan ...

No comments: