Tuesday, December 22, 2020

ANTARA BERALAH, MENGALAH DAN KALAH

Dalam kamus hidup politikus negara perkataan yang menjadi pantang utama mereka, adalah dengan perkataan 2 serta istilah ini iaitu 'beralah' , 'mengalah' , dan 'kalah'. Kenapa dan mengapa ?

Perkataan ini pantang bagi mereka (politikus).Sebab rata-ratanya mereka , anggap mereka sahaja yang betul. Ini kerana rata-rata mereka terlebih makan garam lah. Itu adalah adalah pandangan mereka yang depaa rasakan.

Sebenarnya rakyat teramai masih lagi sayangkan PH.Sedikit harapan masih ada dan masih berharap.Tetapi sayangnya tidaklah macam mula-mula terbentuk Pakatan Rakyat (PR) selepas itu menjadi Pakatan Harapan (PH) peringkat awal sebelum dapat kuasa. Harapan rakyat adalah setinggi gunung.

itu pun kalau ada perasaan politikus ini bmasih ada rasa bersalah. Bersalah terhadap engkar degil dan ego untuk melaksanakan janji mereka mengikut manifesto PH. Kesian orang yang merangka dengan memeraah otak masa tenaaga merangka sebegitu baik janji untuk PH tunaikan.

Kalau politikus beralah dengan rakyat, maka tidaklah Ph depa perintah 22 bulan sahaja. Rakyat tengok dan lihat daah macam-maacam langkah. Bermula dengan Langkah Kajang, diikuti dengan Langkah Shereton, Kemudian Roadmap dengan Langkah Nombor nak ke Putrajaya. Semua tu tidaklah salah, tetapi rakyat dah letih. Mintalah depa ada sikit rasa nak mengalah






No comments: